رئیس پلیس راه کشور:

سوانح جاده ای کاهش یافت

سرهنگ علیرضا اسماعیلی رییس پلیس راه کشور گفت: در شش ماه نخست امسال، شمار سوانح جاده ای در ایران 10درصد کاهش داشت.
کد خبر: ۲۰۹۰۲۹

به گزارش واحدمرکزی خبر، سرهنگ علیرضا اسماعیلی با تاکید بر تدابیر اتخاذ شده ترافیکی و امنیتی در محورهای ارتباطی کشور افزود: براساس تدابیر جدید، پلیس راه مراقبت های الکترونیکی را در پاسگاه های پلیس راه و جاده ها افزایش داده است.

وی با بیان اینکه موضوع کاهش تصادفات جاده ای در حال حاضر به عنوان "اصل ایمنی پایدار در کشور" مطرح است، افزود: برای استمرار روند نزولی رخداد تصادفات جـــاده ای باید مراقبت های الکترونیکی را در پاسگاه های پلیس راه و جاده ها افزایش داد.

رئیس پلیس راه کشور از نصب دستگاه مونیتورینگ نخستین بار در کشور در استان سمنان خبر داد و گفت: این دستگاه پاسگاههای حوزه استحفاظی را نظارت می کند و در آینده ای نزدیک به وسیله این دستگاه الکترونیکی بر جاده ها و پاسگاه های بین جــاده ای به طور فراگیر و دقیق نظارت می شود.

وی با اشاره به این که تلفات جاده ای در کشور با توجه به استفاده از امکانات جدید رو به کاهش است، افزود: سالانه 180هزار تصادف جاده ای در کشور رخ می دهد و روزانه 70 نفر به علت این سوانح در ایران جان می سپارند.

اسماعیلی فراهم کردن ایمنی در جاده ها را مهم دانست و گفت: با استفاده از امکانات نوین باید سرعت خودروها را مهار و مدیریت کرد تا میزان حوادث کاهش یابد.

رئیس پلیس راه کشور از شناسایی 300 نقطه حادثه خیز در کشور خبر داد و گفت: پلیس راه کشور با همکاری وزارت راه و ترابری درصدد رفع نقاط حادثه خیز است.

وی همچنین از مجهز شدن 25 هزار دستگاه اتوبوس بین شهری به دستگاه موقعیت یاب جغرافیایی در کشور خبر داد و افزود: همه پاسگاه های کشور به زودی به این سامانه مجهز خواهند شد.

رئیس پلیس راه کشور از کاهش بحران در جاده ها خبر داد و گفت: تلفات سوانح جــاده ای در ایران 5000 نفر کاهش یافته است.

وی با اشاره به کاهش مصدومان سوانح جاده ای در کشور تصریح کرد: جاده های کشور در حال حاضر از حالت بحران به حالت عادی برگشته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها