جام‌جم آنلاین: دانیل اورتگا، رئیس‌جمهور نیکاراگوئه اعتقاد دارد بحران مالی کنونی در آمریکا یکی از نشانه‌های تنبیه آمریکا از سوی خداوند است. به گزارش خبرگزاری رویترز، اورتگا گفت: بحران مالی به این دلیل گریبان آمریکا را گرفته چون واشنگتن می‌خواست مبانی اقتصادی خود را به کشورهای فقیر تحمیل کند. وی افزود: باور نکردنی است که در قدرتمندترین کشور دنیا که میلیاردها دلار برای جنگ‌های وحشیانه هزینه می‌کند مردم آن کشور پول کافی برای باقی ماندن در خانه‌های خود ندارند.
کد خبر: ۲۰۸۸۴۲

گرایش حماس به مصالحه

جام‌جم آنلاین: محمود زهار، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تصریح کرد هیات حماس در دیدار با سران مصری برای تشکیل حکومت وحدت ملی فلسطین به توافق رسیده است.

زهار در گفت‌وگو با خبرگزاری فلسطینی رامتان با اعلام این خبر گفت: توافق شد نهادهای امنیتی در کرانه باختری و نوار غزه یکپارچه شوند.  وی افزود: همچنین توافق شد تا به اختلاف‌نظر بر سر موضوع سازمان آزادی- ‌بخش فلسطین، احترام به قانون اساسی، اجرای انتخابات در موعد مقرر و هر اقدامی دیگر که با آن توافق خواهد شد پایان بدهیم.

انتقاد از سیستم تک‌حزبی آمریکا

جام‌جم آنلاین: نوام چامسکی، اندیشمند و زبان‌شناس برجسته آمریکا نظام حکومتی آمریکا را در واقع تک‌حزبی دانست و زبان به انتقاد از آن گشود.

چامسکی در مصاحبه با هفته‌نامه آلمانی اشپیگل، بحران کاپیتالیسم را ناشی ار عملکرد ضعیف و یکجانبه‌گرایانه پیاپی دولت‌های آمریکا دانست که توجهی به دیگر جهانیان ندارند. او اظهارات باراک اوباما، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را لفاظی توصیف کرد و یادآور شد اینها فقط سخنوری، امید دادن‌های واهی و اعلام تغییرات در ظاهر است.

بحران سیاسی در پرو

جام‌جم آنلاین: آلن گارسیا، رئیس‌جمهور پرو در تلاش برای جلوگیری از افزایش انتقادات احزاب مخالف از‌ رسوایی مالی در صنعت نفت این کشور با استعفای کابینه 13 عضوی خود موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رسوایی اخیر با انتشار چند نوار صوتی که در آن چند مقام دولتی در حال مذاکره مخفیانه برای پیروزی یک شرکت نروژی در 5 قرارداد اکتشاف نفت هستند، شکل گرفت.

گارسیا در اواسط دوره دوم پنج ساله ریاست‌جمهوری خود قرار دارد که در سال 2011 به پایان خواهد رسید. او یک بار در سال‌های 1985 تا 1990 رئیس‌جمهور پرو بود.

اشغال احمقانه عراق‌

جام‌جم آنلاین: طارق عزیز، معاون نخست‌وزیر دوران حاکمیت صدام اقدام جورج بوش، رئیس‌جمهور  امریکا در اشغال این کشور را اقدامی از روی کند ذهنی و نادانی توصیف کرد.

به گزارش سایت اینترنتی المحیط، عزیز گفت: رهبران عراقی در حکومت صدام اقدام بوش برای حمله به عراق را بسیار بعید می‌دانستند.

وی افزود: اگر بوش تنها نتایج و پیامدهای فاجعه بار این اقدام را در نظر می‌گرفت، می‌توانست به این امر قانع شود که حمله به عراق اقدام مناسبی نیست.

مرگ رهبر افراطیون اتریش‌

جام‌جم آنلاین: یورگ هایدر، رهبر حزب راست افراطی اتریش صبح دیروز در سانحه‌ای رانندگی در نزدیکی کلاگن‌فورت، زادگاهش جان خود را از دست داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس اتریش اعلام کرد خودروی هایدر به علت انحراف از مسیر اصلی در منطقه‌ای در جنوب این کشور واژگون شده و  در این سانحه جان خود را از دست داده ‌است.  یورگ هایدر ژانویه سال 1950 در اتریش متولد شد و به عنوان فرماندار ایالت کارینتیا و رهبر ائتلاف راست افراطی فعالیت داشت.

تاکید بوش بر تداوم تحریم کوبا

جام‌جم آنلاین: جورج بوش، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده روز گذشته اعلام کرد تحریم‌های اقتصادی یکجانبه واشنگتن علیه کوبا ادامه خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بوش که در فلوریدا سخنرانی می‌کرد با سیاه‌چال خواندن کوبا گفت: تا زمانی که هاوانا سیاست‌های خود را تغییر ندهد، تحریم‌های آمریکا به قوت خود باقی می‌ماند.

بوش که در سالگرد استقلال کوبا از اسپانیا (در سال 1868) برای کوبایی‌تبارهای ایالت فلوریدا سخنرانی می‌کرد، افزود: مردم کوبا عاقبت از سیاهچاله‌ای که در آن گرفتار آمده‌اند،‌آزاد می شوند.

تسلیم در برابر اسرائیل، هرگز

جام‌جم آنلاین: فؤاد سنیوره، نخست‌وزیر لبنان دیروز تاکید کرد لبنانی‌ها هرگز تسلیم تهدیدهای اسرائیل مبنی بر نابودی این کشور در صورت وقوع جنگ جدید نخواهند شد.

به گزارش روزنامه لبنانی المستقبل، سنیوره با انتقاد از تهدیدهای اسرائیل از استقرار نیروهای سوری در مرزهای شمالی لبنان استقبال کرد.

مقام‌های اسرائیل طی ماه‌های اخیر برای سرپوش گذاشتن بر بحران‌های داخلی خود بارها تهدید کرده‌اند در صورت وقوع جنگ جدید با لبنان تمامی این کشور را هدف قرار می‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها