فدراسیون اسپانیایی امنیت جاده ای(فسویال) اعلام کرد: ظرف ده اسال اخیر، بیش از 450 هزار نفر در سوانح رانندگی جاده های اتحادیه اروپا کشته و 23 میلیون نفر دیگر زخمی شده اند.
کد خبر: ۲۰۸۴۵۶

بر اساس اطلاعیه فدراسیون یادشده که به مناسبت فردا دوشنبه ، روز امنیت جاده ای در اروپا، در پایگاه اینترنتی روزنامه "ال موندو" چاپ مادرید انتشار یافته است، سوانح رانندگی همچنین هر سال بیش از 150 میلیارد یورو هزینه برجای می گذارد.

بنا بر این گزارش، اتحادیه اروپا اکنون طرحی را در دست اجرا دارد که بر اساس آن شمار قربانیان تصادفات رانندگی از 54 هزار نفر در سال 2001 باید به 27 هزار نفر – یعنی نصف- در سال 2010 میلادی کاهش یابد.

فسویال همچنین اعتراف کرد که رقم رسمی 23 میلیون نفر زخمی ناشی از حوادث رانندگی در دهه اخیر در جاده های اروپا  بسیار کمتر از رقم 70 میلیون مجروحی است که شرکتهای بیمه در این زمینه اعلام می کنند.

فدراسیون یادشده در باره 150 میلیارد یورو هزینه سالانه تلفات جاده ای نیز گفت که این رقم، انتقال مجروحان، بستری کردن آنان، خسارات مادی، پرداخت غرامت، بازیابی وضعیت جسمی و روحی آنان و موارد مشابه را در بر می گیرد.

به گفته فسویال، شرکتهای بیمه معتقدند که سوانح رانندگی موجب شده است در این مدت یک میلیون و 600 هزار سال از عمر مردم اتحادیه اروپا کم شود.

بنا به گزارش فسویال، سال گذشته در مجموع 43 هزار نفر جان خود را در جاده های اتحادیه اروپا از دست دادند و این تلفات در بسیاری از کشورهای عضو نسبت به سال 2006 افزایش داشت.

بیشترین میزان بالارفتن رقم قربانیان سوانح رانندگی در سال 2007 میلادی در دانمارک 34 درصد، جمهوری چک 15 درصد و فنلاند 12 درصد اعلام شده است در حالی که اسپانیا و ایرلند با کاهش 7 درصدی تلفات منجر به قتل همراه بودند. این تلفات در کشورهای ایتالیا، مجارستان و اتریش نیز با کاهش همراه بوده است.

سه کشور فرانسه،‌پرتغال و لوکزامبورگ هم موفق شده اند طی این مدت خود را به برنامه اتحادیه اروپا مبنی بر کاهش میزان تلفات سوانح جاده ای به میزان 50 درصد طی سالهای 2001 تا 2010 برسانند.

سرعت زیاد ناشی از الکل و مواد مخدر به ویژه در میان جوانان از عوامل اصلی وقوع تلفات رانندگی در جاده های اتحادیه 27 کشوری اروپا اعلام شده است.

روز امنیت جاده ای در اتحادیه اروپا  فردا دومین سال  خود را با  شعار "امنیت جاده در شهرهای ما" برگزار می کند.

  گروه ترجمه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها