جام جهانی فوتسال

ایران - برزیل؛ اوج هیجان‌

تیم ملی فوتسال ایران با ارائه بازی‌های بسیار درخشان ضمن صعود به جمع 8 تیم برتر جام جهانی، تمجید جهانیان را برانگیخت و امروز در نخستین بازی دور دوم به مصاف برزیل، میزبان بسیار قدرتمند این بازی‌ها می‌رود.
کد خبر: ۲۰۸۰۰۸

ایران در حالی به مصاف برزیل می‌رود که پرافتخارترین تیم تاریخ فوتسال در پناه میزبانی، تیم ژاپن را با حساب 12 بر یک، جزایر سلیمان را 21 بر صفر، روسیه مدعی را با نتیجه 7 بر صفر و کوبا را 9 بر صفر شکست داده و به عنوان قوی‌ترین تیم این رقابت‌ها راهی دور دوم شده است.

حسین شمس، سرمربی تیم ملی و عباس ترابیان مسوول کمیته فوتسال ایران، معتقدند ایران نخستین تیمی است که در مسیر  پیروزی‌های پرگل برزیل مشکل‌ساز خواهد شد.

ترابیان در این زمینه می‌گوید: بی‌تردید برزیل دشوارترین حریف‌هاست، اما بازیکنان به دلیل این که این تیم نخستین حریفشان در این مرحله است از انگیزه، بالایی برخوردارند. ضمن این که برزیلی‌ها هم می‌دانند ما حریف از پیش بازنده‌ای نیستیم و روز سختی را برای آنها رقم خواهیم زد.

شمس هم در مورد دیدار با برزیل گفت: قبول دارم برزیل قدرت بلامنازع فوتسال جهان است، با این حال مقابل این تیم، حریف دست و پا بسته‌ای نخواهیم بود و این چیزی است که خود آنها هم می‌دانند. ما برابر برزیل به دنبال کسب حداقل امتیاز هستیم تا بتوانیم با 7 امتیاز به مرحله دوم صعودکنیم. بازی خوب مقابل برزیل یکی دیگر از اهداف ما برای دیدار شنبه (امروز)‌ است.

تحسین  فوتسال ایران‌

بازی‌های درخشان تیم ملی فوتسال ایران در رقابت‌های گروه چهارم مسابقه‌ها موسوم به  گروه مرگ و صعود ایران پس از 16 سال به دور دوم، تحسین و تمجید رسانه‌ها و فوتسال‌دوستان در سراسر جهان را برانگیخته است.

سایت فدراسیون جهانی فوتبال  فیفا  در مورد بازی ایران  چک و صعود ایران نوشت: پیروزی  ایران بر چک ثابت کرد این تیم پدیده‌ای تصادفی نیست و با حساب و کتاب حرفه‌ای فوتسال به این رتبه رسیده است.

تیم‌های دیگر هم فهمیده‌اند ایران از حضور در این مرحله شگفت‌زده نیست و مدعی حضور در نیمه ‌نهایی جام‌جهانی محسوب می‌شود. بازی بسیار زیبای بازیکنان ایران برابر جمهوری چک نشان از فهم تاکتیکی بالای مدیران فوتسال این کشور دارد.

ایران تصادفی قهرمان آسیا نشده، تصادفی اسپانیا را متوقف نکرده و تصادفی به جمع بزرگان دنیا نپیوسته است. این سایت ضمن انتخاب بازی ایران  چک به عنوان بزرگ‌ترین بازی روز آخر دور مقدماتی، وحید شمسایی کاپیتان ایران را هم به عنوان برترین بازیکن این دور معرفی کرد و در تشریح دلایل آن نوشت: کاپیتان ایران با هدایت و رهبری مثال‌زدنی خود نقش عمده‌ای در پیروزی حیات‌بخش برابر جمهوری چک ایفا کرد. او ضمن زدن گل دوم به سود ایران بارها جلوی دروازه حریف خطرساز شد و شانس ادامه رقابت را برای تیمش در جام‌جهانی زنده نگه داشت.

این سایت به نقل از حسین شمس نوشت: حالا دیگر هدفمان رفتن به نیمه‌نهایی است. باید با برزیل بازی کنیم که این کار دشواری است.

شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در تحلیلی گفت: گریه‌های شمس در پایان بازی با چک بسیار معنی‌دار و ارزشمند بود. ارزش مربی بومی در همین جاها روشن می‌شود. او بی‌گمان به یاد سال‌ها زحمت و ممارست افتاده بود و افرادی که می‌دانند برای رسیدن به چنین نقطه‌ای چه باید کرد، ارزش اشک‌های او را می‌فهمند.

شبکه تلویزیونی رای ایتالیا هم به نکته دیگری اشاره کرد و گفت: دست دروازه‌بان تیم ملی فوتسال ایران (مصطفی نظری)‌ در اواسط بازی آسیب دیده بود، اما او تا پایان مقاومت کرد. از این صحنه‌ها در فوتسال کم پیش می‌آید.

کفاشیان هم به حرف آمد

در حالی که موفقیت درخشان ملی‌پوشان فوتسال در عین دلخوری آنان از بی‌توجهی‌ها و بی‌مهری‌های مسوولان ورزش رقم خورد و حسین شمس پیش از شروع مسابقه‌ها اعلام کرده بود به نشان اعتراض به این بی‌توجهی‌ها، پس از مسابقه‌ها از تیم ملی کناره‌گیری خواهد کرد، دیروز علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال هم ناچار به تحسین موفقیت تیم ملی فوتسال شد و گفت: صعود فوتسال به مرحله دوم یک افتخار ملی و قاره‌ای است. کفاشیان گفت: پولی آماده کرده‌ایم تا به عنوان پاداش به بازیکنان بدهیم.

در این حال حسین شمس به وعده رئیس سازمان تربیت بدنی مبنی بر اعطای یک دستگاه خودروی پژو 206 در صورت صعود به جمع 8‌تیم برتر جام جهانی اشاره کرد و گفت: امیدوارم اکنون این وعده عملی شود.

گروه‌بندی مرحله دوم جام جهانی

گروه یک: برزیل - ایران،  اکراین - ایتالیا   /  گروه 2: اسپانیا - پاراگوئه،  آرژانتین - روسیه‌

برنامه بازی‌های ایران‌

تیم ایران در نخستین بازی خود در مرحله دوم از ساعت 17 امروز در شهر ریودوژانیرو مقابل برزیل قرار می‌گیرد. فردا از ساعت 19 با اکراین روبه‌رو خواهد شد و سه‌شنبه از ساعت 19 در شهر برازیلیا دیدار حساس دیگری با ایتالیا (نایب قهرمان جهان)‌ برگزار خواهد کرد.

مجید عباسقلی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها