کد خبر: ۲۰۶۱۳۱

رفتن به محیط‌هایی مانند مهدکودک یا پیش‌دبستانی از بزرگ‌ترین تغییرات دوران کودکی تلقی می‌شود. در چنین محیط‌هایی کودک آداب اجتماعی و استقلال را تا حد زیادی می‌آموزد. می‌آموزد که برای هر مساله‌ای نباید متکی به والدین باشد و هر مشکلی را دیگران برایش حل کنند. از طرفی درمی‌یابد که همیشه همه افراد مطابق میل او رفتار نخواهند کرد. پس گاهی اوقات باید با برخی مدارا و با برخی برخورد کرد.

اما کودکی که همواره در منزل با مادر یا اعضای خانواده بوده و مورد محبت و نوازش بوده به نوعی احساس تعلق خاطر و ترس از جدایی دارد.

بنابراین والدین می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب کودک را برای تجربه‌های شیرین خارج از منزل و بودن در اجتماع هم سن و سالان کمک کنند.

توجه داشته باشید هر بار که راجع به مهد با او یا دیگران صحبت می‌کنید به گونه‌ای مثبت باشید، اما در عین حال با ظرافت کامل به او بفهمانید که قرار نیست تمام وقت نیز در مهد به بازی یا تفریح بپردازد زیرا هر جایی قوانینی دارد که باید رعایت شود. در ضمن او فقط برای بازی به مهد نمی‌رود بلکه یادگیری نیز بخشی از روند کار است.

توجه داشته باشید که مقداری اضطراب و نگرانی از رفتن به مهد و جدایی از شما طبیعی است. پس این اضطراب را با بردن او به خرید کیف و وسایل شخصی مثل لیوان و دستمال و این‌که به او در انتخاب رنگ و اندازه آنها آزادی دهید از بین برده یا کمرنگ کنید.

اصلا در مورد نگرانی در مورد فرزندتان از ساعاتی که در کنارش نیستید یا دلتنگی خود صحبت نکنید زیرا در این صورت بر اضطراب او خواهید افزود.

یکی از نکاتی که بسیار حائز اهمیت است این است که به فرزندتان اطمینان خاطر بدهید مربی او را دوست دارد، اما به دلیل این‌که تعداد کودکان در کلاس زیاد است شاید مربی نتواند تمام مدت به فرزند شما توجه کند. در این صورت او نباید ناراحت شود. زیرا دوستانش هم نیاز به کمک و راهنمایی و توجه مربی دارند.

منبع: msn

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها