پس از توسعه‌ طبیعت‌گردی در هند صورت می‌گیرد،

توسعه‌ گردشگری زمین‌شناسی

پس از توسعه‌ طبیعت‌گردی، مسؤولان یکی از ایالت‌های هندوستان به توسعه‌ گردشگری زمین‌شناسی در این ایالت می‌اندیشند.
کد خبر: ۲۰۳۸۷۵

به گزارش ایسنا، در سال‌های گذشته، روستاهای زیبای منطقه‌ی ناوالگاره (Nawalgarh) ایالت راجستان به‌دلیل داشتن طبیعت بکر، بویژه درختان بامبو و ساکنان روستایی با آداب و رسوم کهن به یکی از قطب‌های گردشگری طبیعت‌گردی تبدیل شده و حاصل آن، اشتغال بخش اعظم نیروی بی‌کار این منطقه در صنایع مرتبط با صنعت گردشگری، بویژه صنعت هتل‌داری بوده است.

با این وجود، مقامات صنعت گردشگری ایالت راجستان قصد دارند به‌دلیل وجود منطقه‌ی نیمه‌صحرایی شخاواتی (Shekhavati) در این ایالت که از آن به‌عنوان یکی از شگفتی‌های علم زمین‌شناسی یاد می‌شود، این منطقه را به یکی از قطب‌های گونه‌ی جدید صنعت گردشگری تحت عنوان «گردشگری زمین‌شناسی» تبدیل کنند.

البته تعدادی از طرفداران محیط زیست تبدیل شدن این منطقه را به قطب گردشگری، نابودکننده‌ی هوای پاک و جنگل‌های بکر دانسته و از مسؤولان صنعت گردشگری هندوستان خواسته‌اند تا فقط به منافع مالی تبدیل شدن این منطقه به قطب گردشگری زمین‌شناسی توجه نکنند.

ازسوی دیگر، یکی از خبرگزاری‌های هند از امضای تفاهم‌نامه‌ مشترک گردشگری بین هندوستان، برزیل و آفریقای جنوبی برای توسعه‌ی گردشگری مشترک بین سه کشور خبر داد.

بر اساس مفاد این تفاهم‌نامه، تسهیلاتی برای گردشگران هر سه کشور برای سفر به کشورهای یکدیگر فراهم شده است و بخشی از مالیات‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری هر سه کشور برای سرمایه‌گذاران کشور مقابل حذف می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها