رئیس فدراسیون فوتبال:

داور دربی خارجی است

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال از خارجی بودن داور دربی خبر داد. وی در ادامه گفت:قصدمان این بود که به طور قطع در داربی این فصل از داوران ایرانی استفاده کنیم.
کد خبر: ۲۰۲۷۵۰

کفاشیان در گفتگو با ایسنا گفت: در آخرین جلسه‌ای که با مسئولین صدا و سیما و معاونت‌ مالی این سازمان داشتیم، صحبت‌های لازم انجام گرفت و قرار شد که صدا و سیما پاسخ خود را درباره حق پخش تلویزیونی اعلام کند که البته این کار تا امروز هم انجام نگرفته است. با وجود این من خیلی امیدوارم که این مشکل حل شود.

وی افزود: ما باید هرچه سریع‌تر قرارداد حق پخش تلویزیونی را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنیم که تا به حال این کار انجام نشده است. «سوزوکی» نماینده AFC چند روز دیگر به ایران می‌آید و ما تا آن زمان برای مشخص شدن وضعیت حق پخش تلویزیونی فرصت داریم. امیدوارم که با همکاری و توافق دو جانبه این کار هرچه زودتر انجام گیرد.

کفاشیان با اشاره به جلسه روز گذشته با مسعود عنایت و شایعات برکناری رئیس کمیته داوران فدراسیون گفت: به هیچ وجه چنین اخباری صحت ندارد. این شایعاتی است که چند نفر می‌سازند اما، در داخل فدراسیون چنین اخباری وجود ندارد. ما از عنایت و کمیته داوران حمایت می‌کنیم. آنها هم قرار شد آیین‌نامه را هرچه سریع‌تر نوشته و آن را اجرا کنند.

وی درباره‌ حاشیه‌هایی که در این چند روز درباره‌ی داوری ایجاد شده است، گفت: اگر این اشتباه‌های داوری در دیداری به غیر از بازی پرسپولیس و استقلال رخ می‌داد، مطمئنا چنین تنش‌هایی ایجاد نمی‌شد. متاسفانه مدیران پرسپولیس هم به این حاشیه‌ها دامن زدند. کاری که نباید انجام می‌شد اما،‌ متاسفانه این کار شد.

کفاشیان افزود: با عنایت هم که صحبت می‌کردم ، می‌گفت در قوانین داوری هست که اگر شما در صحنه‌ای شک داشتید باید به آن توجهی نکنید. در آن صحنه هند در بازی پرسپولیس و مس هم تمام کارشناسان نتوانستند نظر واحدی ارایه کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه فدراسیون فوتبال با جدیت مقابل رفتارهای تنش‌زا در جامعه فوتبال واکنش نشان خواهد داد، به ایسنا گفت: قبول داریم که اشتباه داوری مثل تمام جهان در ایران هم وجود دارد اما این اشتباه‌ها سهوی نیست، بلکه جوسازی‌هایی است که از سوی برخی افراد به وجود می‌آید بنابراین ما با این رفتارها به شدت مقابله خواهیم کرد.

وی افزود: با این حال در صورتی که داوری اشتباهی را به عمد مرتکب شد ، قطعا با او هم برخورد می‌کنیم و به داور هم بازی نخواهیم داد.

کفاشیان از قطعی شدن حضور داور خارجی برای دربی تهران خبر داد و گفت:قصدمان این بود که به طور قطع در داربی این فصل از داوران ایرانی استفاده کنیم اما، با جوی که به وجود آمد صلاح دیدیم که این بار هم از داوران خارجی برای بازی پرسپولیس و استقلال استفاده کنیم و باید زمینه را فراهم کنیم که در بازی بعدی از تیمی ایرانی برای داوری در این بازی استفاده کنیم.

وی در پایان درباره‌ وضعیت بازی‌های دوستانه تیم ملی گفت: کمیته بین‌المللی فدراسیون در حال رایزنی است تا پیش از دیدار ایران برابر کره شمالی یک بازی دوستانه را برای تیم ملی فراهم کند. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها