پیشنهاد هفته

غروب به صرف افطار

ممکن است زمانی که این مطلب را می‌خوانید روزه باشید، پس شاید بهتر است بگذارید پیشنهاد هفته ما را برای بعد چون بی‌رودربایستی می‌خواهیم برای ستون این هفته، به شما پیشنهاد خوردنی بدهیم. در ماه رمضان بازار انواع و اقسام خوراکی‌ها گرم می‌شود.
کد خبر: ۲۰۱۵۳۱
 از آش رشته و آش شله قلمکار گرفته تا حلیم و کله‌پاچه. البته الان که جناب ویروس وبا حسابی عیش آدم‌های شکمویی مثل ما را نابود کرده و به شما هم توصیه می‌کنیم که تا اطلاع ثانوی بی‌خیال خوردن آش شوید، اما خب، درست است که وبا خوردن آش را تعطیل کرده ولی خدا را شکر ما ایرانی‌ها این جور مواقع همیشه یک چیزی برای جایگزین کردن داریم.

مگر حلیم را از ما گرفته‌اند؟ حلیم اصولا غذای بسیار بسیار خوشمزه‌ای است و قبل از این که پیتزا و لازانیا و پاستا و چلوکباب اصلا به وجود بیایند این حلیم یکی از غذاهای لذیذ ایرانی به شمار می‌رفته که خیلی هم طرفدار داشته است. این روزهای ماه رمضان هم انتخاب بسیار خوبی برای افطار به شمار می‌روند البته به شرط آن که جلوی خودتان را بگیرید و حداکثر یکی دو بشقاب سر افطار میل کنید.

البته نان و پنیر و سبزی هم بدجور جواب می‌دهد، اما به‌شرطی که سبزی‌اش توسط مادر خانواده به شکلی اساسی ضدعفونی شده باشد وگرنه فکر خوردن آن را در بیرون از خانه به کلی از سرتان بیرون کنید.

راستی شله‌زرد هم هست که اگر مادران فداکار ایرانی دست به کار پختن‌شان شوند دیگر نور علی نور است. می‌بینم که آب از لب و لوچه‌تان راه افتاده است و هی دارید به ساعت نگاه می‌کنید ببینید کی افطار می‌شود! راستش را بخواهید این افطار را آدم با هر چی باز کند باز هم خوشمزه است. حتی اگر یک دانه خرما باشد یا مقداری نان و نمک. شما موافق نیستید؟
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها