طرح رایانه هابریدی طرح جالب و جدیدی از رایانه‌های آینده است که توسط یک طراح کره‌ای طراحی شده است. در این طرح نیاز به مانیتور که به‌نسبت جاگیر است برطرف شده و به نوعی از خاصیت ویدیو پروژکتور برای نمایش تصاویر و محیط سیستم عامل استفاده شده است.
کد خبر: ۱۹۹۳۰۰

 صفحه کلید در این طرح مفهومی در هنگام نیاز بر روی صفحه‌ای حساس به لمس ظاهر می‌شود. در این طرح درایوی برای خواندن لوح‌های فشرده نیز تعبیه شده و از قابلیت‌های جالب دیگری که در این طرح مد نظر بوده این است که در زمانی که از این رایانه استفاده نمی‌شود، می‌توان از آن به‌عنوان وسیله‌ای که جلوه‌های نوری بر روی (دیوار) می‌اندازد، استفاده کرد.

دوربین دیجیتالی به شکل چشم‌

کارشناسان موفق به ساخت دوربین دیجیتالی جدیدی شده‌اند که ظاهری شبیه به چشم انسان دارد و به حسگرهای ویژه منحنی مجهز شده است. این دوربین توسط دو محقق جوان در دانشگاه ایلینویز آمریکا ساخته شده است. این محققان برای ساخت دوربین جدید خود تصمیم گرفتند از قطعات دیجیتالی بسیار سبک و کوچک روی یک سطح شکننده و ظریف استفاده کنند.هر کدام از بخش‌های دیجیتالی کوچکی که پیکسل‌های عکس را دریافت می‌کنند، یک مربع کوچک هستند که از طریق سیم‌های بسیار باریک و کوچک به یکدیگر متصل شده اند و می‌توانند انواع اطلاعات را بین هم ردوبدل کنند.

ساخت این دستگاه به دانشمندان نشان داده که از این پس می‌توانند دوربین‌های دیجیتالی را در شکل‌های مختلف تولید کنند. دوربین‌های دیجیتالی تاکنون به‌صورت واحد و یک شکل تولید می‌شدند. اندازه بسیار کوچک این دوربین دیجیتالی نیز باعث شده محققان به فکر تغییر ساختار دوربین‌های دیجیتالی امروزی بیفتند.

هزارپای نورانی‌

سایت‌های خبری از تولید چراغ جدیدی با نام نیمف( Nymph)  خبر داده‌اند که شباهت زیادی به هزارپا دارد و می‌تواند کارهای مختلفی را انجام دهد. این چراغ به لامپ‌های LED مجهز شده و به همین خاطر ضمن کاهش مصرف انرژی می‌تواند روشنایی بیشتری را به خانه شما بیاورد. اگرچه چراغ نیمف قابلیت تامین انرژی خود از جریان الکتریسیته را دارد، اما شما می‌توانید با قرار دادن آن در برابر نور خورشید، انرژی مورد نیاز را تامین کنید. این چراغ به یک ورودی ویژه نیز مجهز شده تا شما با اتصال سیم رابط بتوانید از طریق انرژی خورشیدی، دستگاه‌های دیجیتالی مورد نظر خود را شارژ کنید.

چراغ خورشیدی نیمف در اندازه‌های مختلف ساخته شده و در حالت عادی می‌تواند علاوه بر تامین انرژی خود، یک تلفن همراه را هم از طریق نور خورشید شارژ کند. این چراغ هم اکنون وارد بازارهای آمریکا شده و احتمال می‌رود از پایان تابستان امسال در دیگر کشورها عرضه شود.

سعیده ستوده‌نیا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها