معرفی دو بازی ساده و جالب‌

زمانی ‌‌برای‌ فکر کردن

معرفی بازی‌های ساده که احتیاج به سیستم خیلی پیشرفته‌ای ندارند یکی از بخش‌های پرطرفدار صفحه بازی کلیک است که چند هفته‌ای جایش به‌خاطر بازی‌ها و شرح کنفرانس‌ها خالی بود. حالا که کمی از سیل بازی‌های جدید کم شده، فرصت را مناسب دیدیم تا دو بازی ساده دسکتاپی را برایتان معرفی کنیم.
کد خبر: ۱۹۹۲۹۲

adazA

بازی آزادا یک بازی معمایی است که مولفه‌های کوچکی از بازی‌های ماجرایی را هم در خود دارد. آزادا را باید ترکیبی از همه بازی‌های معمایی بدانیم که تا به‌حال ساخته شده‌اند! داستان از جایی آغاز می‌شود که شما به‌عنوان قهرمان داستان از خواب بیدار شده و می‌بینید در یک اتاق جادویی گرفتار شده‌اید. برای بیرون آمدن از این اتاق ابتدا لازم است قطعات یک تابلوی نقاشی سر هم بشوند. این قطعات به‌صورت جادویی در یک کتاب قفل شده‌اند که صفحات این کتاب پاره شده است. برای چسبانیدن هر کدام از صفحه‌ها به کتاب اولیه، باید یک معمای منطقی حل کنید.

هر مرحله شامل 9صفحه پاره شده از کتاب یا 9‌معما است که در نهایت با یک معمای جورچین مانند تمام می‌شود. معماها بسیار زیاد و متنوع هستند. تقریبا هر معما و پازلی که تا به‌حال دیده یا شنیده‌اید در آزادا پیدا می‌شود. معماهای معروفی از قبیل بازی با چوب کبریت یا به‌خاطر سپردن ترتیب نواخته‌شدن نت‌های موسیقی به دفعات تکرار می‌شوند. علاقمندان به بازی‌های معمایی و تست هوش که DS داشته باشند احتمالا با دیدن آزادا به یاد بازی معروف پرفسور لیتون می‌افتند که برای هر کاری ابتدا از شما می‌خواست یک معما یا چیستان را حل کنید.
روند بازی کاملا اعتیادآور است. در مراحل اولیه معماها به‌سرعت حل می‌شوند، اما در مراحل پایانی به این راحتی نمی‌توانید از هر کدام بگذرید. یک نوع جالب از پازل‌های بازی آزادا، یک نوع بازی شبیه به روند بازی سری Mystery Case Files  است که در دو شماره آخرش یعنی مادام فیت و ریون هرست دیده‌ایم و در آن باید در یک صفحه ثابت، رابطه بین اجزای یک مکانیسم را کشف کنید. این بازی فکری و زیبا را به همه توصیه می‌کنیم. آزادا یک گزینه خوب برای همه سنین است و تمرین خوبی است که در تابستان و در غیاب درس و امتحان، مغزتان را از حالت بیکاری در بیاورد!

World Mosaics

بازی دوم هم یک بازی فکری است که البته مانند آزادا هیچ داستانی ندارد. روند بازی ورد موزاییکس را هم مشابه بازی Picross در کنسول دستی DS است. در این بازی یک جدول با خانه‌های سفید به شما داده می‌شود که در کنار هر سطر و ستون، چند عدد نوشته است. این اعداد به ترتیب نشان می‌دهند که چند تا از خانه‌های آن سطر یا ستون پر هستند. مثلا اعداد 1، 2، 1 نشان می‌دهند که یک خانه پر شده، سپس دو خانه پر شده کنار هم و بعد یک خانه پر شده در یک ستون فرضی وجود دارند. هدف این است که شما حدس بزنید این خانه‌های پر شده در کجای این سطر یا ستون هستند. مثلا اگر ستون مورد مثال ما 10 خانه داشته باشد، اصلا معلوم نیست بین خانه پر‌شده اول و دو خانه پرشده چند تا خانه خالی وجود دارند.

روند بازی ورد موزاییکس مانند جدول کلمات متقاطع حل کردن است. بازی تا رسیدن به جدول‌های بزرگ تقریبا هیچ جذابیتی ندارد اما برای حل جدول‌های بزرگ باید مدت زیادی وقت بگذارید. جدول‌های حرفه‌ای ورد موزاییکس هم بعضی وقت‌ها به دوراهی می‌رسند و باید ریسک رفتن راه اشتباه را بپذیرید. برای انجام این بازی احتیاج به آرامش اعصاب و وقت فراوان دارید. انجام دسته‌جمعی ورد موزاییکس یک سرگرمی کاملا لذت بخش و مفرح است و توصیه می‌کنیم حتما یک بار امتحان کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها