رافائل نادال، تنیس باز برجسته اسپانیایی حالا هم قهرمان المپیک است و هم تنیس‌باز شماره یک جهان. نادال، اولین اسپانیایی‌ است که در بازی‌های المپیک به مدال طلا دست یافته است. او پس از این توفیق بزرگ گفت: فقط می‌خواهم از این لحظه‌های زیبا لذت ببرم زیرا سالی باور نکردنی داشته‌ام. کسب مدال‌ طلای المپیک، فراتر از رویاهایم بود. خوب می‌دانم پیروزی در المپیک چقدر دشوار است. بله پیروزی در پکن برایم باور نکردنی است. نادال، با پیروزی در مسابقه نهایی تنیس المپیک پکن، به سی‌وهشتمین پیروزی‌ در 39 مسابقه قبلی‌اش رسید. بازی‌های المپیک برای تنیس‌بازان برجسته جهان، همواره میدانی سخت بوده و آنها در آن ناکام شده‌اند.
کد خبر: ۱۹۶۷۴۴

نادال اولین تنیس باز در جمع 5 تنیس باز اول جهان است که به مدال طلای المپیک رسیده است. رافائل نادال در المپیک پکن با فده‌رر روبه‌رو  نشد، زیرا تنیس باز مشهور سوئیسی خیلی زود حذف شد. علاقه‌مندان تنیس منتظر بودند تا رویارویی این دو تنیس باز برترجهان را تماشا کنند. پیش‌بینی می‌شد اگر هم به هم برخورد می‌کردند، باز نادال به پیروزی می‌رسید. رافائل نادال در مرحله نیمه‌نهایی مقابل نوواک جوکوویچ، تنیس باز شماره 3 جهان و قهرمان مسابقه‌های تنیس ملبورن قرار گرفت و او را با حساب دو بریک مغلوب کرد.

مدال طلای نادال در المپیک، ادامه سالی خوش برای او و ورزش اسپانیا بوده است. در سال 2008 رافائل نادال پس از دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در رولان گاروس Garros یا همان مسابقه‌های تنیس آزاد فرانسه و مغلوب کردن راجر فده‌رر، قدم به مسابقه‌های تنیس ویمبلدون گذاشت و آنجا بزرگ‌ترین توفیق زندگی ورزشی‌اش را کسب کرد.

او در فینالی نفس‌گیر و به یاد ماندنی که بیش از 4 ساعت به طول کشید، فده‌رر، قهرمان 5 دوره قبلی ویمبلدون را شسکت داد و طعم قهرمانی در معتبرترین رویداد تنیس جهان را هم به‌دست آورد. پیروزی‌های متوالی در رویدادهای بزرگ فاصله نادال با فده‌رر در صدر جدول بهترین تنیس بازان جهان را کمتر و کمتر کرد تا این‌که بالاخره فده‌رر را از صدر به مکان دوم فرستاد و خودش جای او رفت.

حالا نادال مرد  اول تنیس جهان است و اسپانیا به او می‌بالد. اسپانیا امسال موفقیت‌های کم نظیری را کسب کرد که طلای المپیکی نادال آنها را کامل کرده است و این کشور قهرمان یورو 2008 شد و پس از‌ آن یک اسپانیایی تور دوفرانس را که معتبرترین رویداد دوچرخه‌سواری جهان است، فتح کرد.

فتح ویمبلدون توسط نادال نیز یک توفیق تاریخی برای اسپانیا بود. اسپانیایی‌ها در المپیک پکن نیز کار خود را با طلای یک دوچرخه‌سوار در مسابقه‌ جاده آغاز کردند و چند طلای دیگر هم به دست آوردند که طلای رافائل نادال یکی از جالب‌ترین و شاید شیرین‌ترین آنها بود.

حالا هم نادال و هم اسپانیا منتظر  شروع رقابت‌های تنیس آزاد نیویورک هستند تا فتح این گرنداسلم پایان خوش سال2008 برای آنها باشد.

منبع: بی.بی.سی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها