به‌تازگی موسسه فرهنگی هنری صبا دست به کار جالبی زده و آن هم برپایی نمایشگاه‌هایی از آثار هنرهای تجسمی هنرمندان جوان کل کشور است. صبا این حرکت را هم در راستای حمایت از هنرمندان جوان انجام داده است. این مرکز فرهنگی و هنری دارای 4 نگارخانه و یک تالار آیینه است که نمایشگاه‌های خود را در نگارخانه لرزاده و صبا برگزار خواهد کرد.
کد خبر: ۱۹۴۸۶۸
اگر شما هم هنرمندید و دوست دارید آثارتان در این مرکز هنری معتبر به نمایش گذاشته شود می‌توانید به صورت انفرادی یا گروهی درخواست برپایی نمایشگاه را بدهید. این کار هم با ارسال CD آثار خود به موسسه صبا امکان‌پذیر خواهد بود. چون این موسسه باید بر اساس اولویت‌هایی که در نظر گرفته زمان برپایی نمایشگاه شما هنرمندان جوان را اعلام کند به‌طوری که آثاری که به صورت لوح فشرده به صبا می‌فرستید، در شورای علمی این موسسه بررسی می‌شود و زمان نمایشگاه مشخص می‌شود.

هنرمندان شهرستانی هم می‌توانند آثارشان را به صبا بفرستند و برای برپایی نمایشگاه خودشان اقدام کنند. این فرصت خوبی است که فرهنگستان هنر در اختیار شما گذاشته تا هنر خود را در تهران نیز به نمایش بگذارید.

البته ناگفته نماند که تاکنون تقریبا همه نمایشگاه‌های هنری جوانان در مراکز خصوصی و یا گالری‌های شخصی به نمایش در می‌آمد، اما در حال حاضر با اعلام جدید موسسه فرهنگی هنری صبا این نمایشگاه‌ها در بخش دولتی نیز به نمایش در می‌آید و هنرمندان جوان می‌توانند آثارشان را در مرکز معتبری که وابسته به فرهنگستان هنر است، به نمایش بگذارند.

موسسه صبا به غیر از هدفی که قبل از این اعلام کرده بود، هدف‌های دیگری هم برای برپایی این نمایشگاه‌ها دارد که بسترسازی برای ارائه مطلوب و تخصصی آثار هنرهای تجسمی توسط جوانان، شناسایی و معرفی استعدادها، توانمندی‌ها وخلاقیت‌های هنرمندان جوان از سراسر ایران از جمله آنهاست.

اما شاید بیشترین کاربرد این نمایشگاه این باشد که قابلیت‌ها و تجربه‌های هنرمندان شهرهای مختلف بررسی می‌شود تا زمینه مناسب، برای ارتباط، تبادل و تعامل فرهنگی هنری و پیوند گسترده‌تر میان قشر هنرمند از سراسر کشور فراهم شود و گامی در نزدیکتر شدن هنرهای تجسمی به متن جامعه برداشته شود.

تا به حال موسسه صبا با مدیریت محسن زارع اقدام به برپایی نمایشگاه‌های بزرگی چون نمایشگاه آثار گالری‌های ایران، 50 سال نقاشی ایران کرده است. همچنین هر چند وقت یک بار هم از یک شهر و یک کشور نمایشگاهی از آثار هنرهای تجسمی برپا می‌کند.

ساختمان موسسه فرهنگی هنری صبا در سال 1315 با کاربری مسکونی ساخته شد اما در سال 1381 با تغییر کاربری مرمت شده است. نقشه این ساختمان که بخشی از آن مربوط به دوره قاجاریه است، توسط مهندس میرحسین موسوی، رئیس فرهنگستان هنر طراحی شده است و همین مساله باعث شده که ساختمان نمایی مطابق با فرهنگ ایرانی داشته باشد.

این ساختمان دارای یک حوضخانه، یک سالن کنفرانس و یک کلاس آموزشی در طبقه زیرزمین و نیز دارای تالار آیینه و دو نگارخانه در طبقه اول و دوم است. ساختمان صبا و نگارخانه خیال به وسیله یک راهرو به یکدیگر متصل می‌شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها