آناهیتا صلاحی: آیا دیسک سخت هم می‌تواند باعث کند شدن سرعت کامپیوتر شود؟ تمام قطعات اصلی کامپیوتر به‌جز هارد قطعات دیجیتالی با سرعت بسیار بالا هستند. تنها قطعه مکانیکی کامپیوتر که سرعت بالایی ندارد، دیسک سخت است.
کد خبر: ۱۹۴۴۲۶

 به‌همین دلیل هم بزرگترین عامل کندی، بالا آمدن ویندوز و اجرای نرم‌افزارها سرعت خوانده شدن فایل‌ها از روی دیسک سخت است و دیگر قطعات نظیر RAM، مادربورد و CPU سرعت بسیار بالاتری نسبت به آن دارند و کارهایی که نیاز به دسترسی به دیسک سخت نداشته باشند، با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شوند.

کرم‌های اینترنتی‌

 مریم تبریزی: منظور از اصطلاح کرم‌های اینترنتی چیست و چه تفاوتی با ویروس‌ها دارند؟

کرم‌های اینترنتی برنامه‌هایی مخرب هستند که به‌جای نفوذ درون فایل‌های مشروع و شناخته شده، خود را از یک سیستم به سیستم دیگر کپی می‌کنند. به‌عبارت دیگر، نیازی به برنامه پوششی ندارند. برای مثال یک کرم ارسال انبوه ایمیل، می‌تواند کپی‌های خودش را به‌وسیله ایمیل ارسال کند. ولی ویروس‌ها اصولا فایل‌های سیستم آلوده را خراب می‌کنند.

گرفتنImage  درNero

 وحید عاقلی: نحوه ساختن Image از فایل‌ها با استفاده از برنامه Nero چگونه است؟

پاسخ: با فرض استفاده از برنامه NeroExpress  پس از اجرای برنامه روی منوی Data  رفته و بر روی زیر منوی
Data Disc کلیک کنید. دکمهAdd  را زده و فایل مورد نیاز برای تهیه Image  را برگزینید. پس از اتمام انتخاب با کلیک بر روی دکمهNext  به صفحه بعد بروید. تا اینجا، کار دقیقا شبیه به ساخت یک سی‌دی معمولی است. توجه کنید که در این مرحله شما باید مسیر ذخیره اطلاعات را از روی سی‌دی به روی Image تغییر هید.

حال دکمه Burn را زده و منتظر بمانید تا برنامه مسیر ذخیره Image را درخواست کند. پس از انتخاب نام فایل با زدن دکمهSave  مرحله ساختImage  به‌پایان می‌رسد.

حذف پوشهXerox  ازحافظه‌

 پویا فرهنگی: پس از نصب ویندوز پوشه‌ای به نام Xerox روی سیستم ایجاد می‌شود. این پوشه چیست؟

در ویندوز اکس‌پی و در پوشه Program Files پوشه‌ای به نام Xerox وجود دارد که داخل آن پوشه خالی دیگری به نام Nwwia موجود است. این پوشه طی نصب ویندوز ساخته می‌شود و مربوط به برنامه Windows Image Acquisition است. همچنین این فولدر توسط سیستم محافظت شده است، به‌طوری که ویندوز اجازه حذف آن را نمی‌دهد. این پوشه کارآیی خاصی ندارد و خوشبختانه خطرناک هم نیست. به‌همین دلیل می‌توان این پوشه مزاحم را حذف کرد.

ترفندی کاربردی زیر برای پاک کردن پوشه Program Files/Xerox/Nwwia پیشنهاد می‌گردد:

برای این کار: نخست از منوی Start، Search ویندوز را اجرا کنید.

سپس All files and folders  را انتخاب کرده و در بخش بعدی، فلش کنار More Advanced Options  را بزنید. اکنون تیک گزینه‌های زیر را بزنید:

Search system folders
Search hidden files and folders
Search sub folders

حالا عبارت Sfcfiles  را در فیلد ابتدایی وارد کرده و دکمه Search  را بزنید.

پس از پایان جست‌وجو، تعدادی فایل sfcfiles.dll یافت خواهد شد. اکنون روی تک تک این فایل‌ها راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید و نام آن را به‌نام دلخواهی غیر از آن چه هست تغییر دهید مانند.(sfcfiles2.dll)  در این زمان شما پیغام خطایی دریافت خواهید کرد مبنی بر این که این فایل‌ها جزو فایل‌های سیستم‌اند و از شما درخواست می‌کند که برای برگرداندن آنها به حالت اول سی‌دی ویندوز را بگذارید، دکمهCancel  را بزنید. سپس سیستم راRestart  کنید. اکنون پس از راه اندازی مجدد سیستم به‌سادگی میتوانید با فشردن دکمه Delete  پوشهXerox  و همچنین Nwwia  را پاک کنید.

متن کنار ساعت ویندوز

 میثم رستمی: چگونه می‌توانم متن دلخواهی کنار ساعت ویندوز ایجاد کنم؟

پاسخ: 1- فرمان Regedit را در قسمت Start/Run  وارد کنید.

2- به کلید زیر بروید.

HKEY-CURRENT-USER/
Control Panel/ International

3- داده‌ای رشته‌ای نوع String  با نام 9511 S ایجاد کرده ( در صورتی که از قبل ایجاد نشده باشد) و متن دلخواه خود را در آن وارد کنید که برای قبل از ظهر است.

4- داده رشته ای دیگر با نام 2359  S ایجاد کرده و متن دلخواه دیگری را در آن وارد کنید که برای بعد از ظهر است ( توجه کنید که در ویندوز XP به احتمال زیاد از قبل ساخته شده).

تایپ سخنان‌

 آرش راجی: آیا امکانی وجود دارد که با صحبت کردن، بتوان تایپ کرد؟

بله. شرکت مایکروسافت این قابلیت را در آفیسXp قرار داده است. اگر بر روی سیستم عامل شما آفیسXp  نصب باشد شما می‌توانید با انتخاب گزینه  Speech  از منوی  Tools به‌سادگی به این ابزار دست پیدا کنید. (اگر برای نخستین بار است که Speech را انتخاب می‌کنید برنامه سی‌دی آفیس را درخواست می‌کند.)

فرشید مربوطی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها