همگام با المپیک 2008 – پکن

صاحبان 7 مدال نخست المپیک

نخستین روز مسابقات جهانی المپیک 2008 پکن امروز شنبه با توزیع 7 مدال طلا، 7 مدال نقره و 9 برنز به پایان رسید.
کد خبر: ۱۹۳۴۷۸

به گزارش جام جم آنلاین، چین در نخستین روز بازیها دو مدال طلا را در رشته های وزنه برداری 48 کیلوی زنان و تیراندازی ده متر با تفنگ بادی  و امریکا در رشته شمشیربازی انفرادی اسلحه سابر زنان، اسپانیا در رشته دوچرخه سواری جاده مردان ، جمهوری چک در تیراندازی زنان با هدف ثابت ، رومانی در جودوی منهای 48 کیلوگرم زنان  و  کره جنوبی در جودوی منهای 60 کیلوگرم مردان هر کدام یک مدال طلا کسب کردند.

 

امریکا مدالهای نقره و برنز رشته شمشیربازی سابر زنان را نیز درو کرد تا به این ترتیب در مکان دوم جدول پس از چین – میزبان رقابتها- قرار گیرد.

 

کره جنوبی  نیز با کسب یک طلا در جودو و یک مدال نقره در رشته تیراندازی ده متری با تفنگ بادی  مقام سوم را در نخستین روز رقابتهای المپیک بدست آورد.

 

اتریش در جودوی منهای 60 کیلوگرم مردان، کوبا جودوی منهای 48 کیلوگرم زنان، ایتالیا در رشته دوچرخه سواری جاده مردان، روسیه در تیراندازی زنان با هدف ثابت و ترکیه در وزنه برداری 48 کیلوگرم زنان نیز هر کدام یک مدال نقره بدست آوردند.

 

 آرژانتین، کرواسی، ژاپن، هلند، کره شمالی، سوییس ، چین تایپه و ازبکستان هم هر کدام یک برنز در المپیک 2008 صید کرده اند.

 

ایران امروز در رشته های دوچرخه سواری و جودو المپیک شرکت داشت اما نتوانست به مکانهای برتر مسابقات دست یابد. ایران در این دوره از بازیها در مجموع در 14 رشته با حضور 54 ورزشکار حضور دارد.

 

تصویر،  "ماریل زاگونیس" شمشیرباز زن امریکایی را که موفق به کسب آخرین مدال طلای روز نخست مسابقات المپیک شد، نشان می دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها