قیمت انواع ماکارونی تعیین شد

گروه اقتصاد: قیمت انواع ماکارونی فرمی در بسته‌های 500‌گرمی برای مصرف‌کننده حداکثر 735 تومان تعیین شد. مهدی آثاریان، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت ماکارونی ایران در گفتگو با ایسنا، با اعلام خبر فوق افزود: قیمت اوزان دیگر ماکارونی نیز به همین نسبت افزایش یافته و کارخانه‌ها مجاز به افزایش حداکثر 40 درصدی قیمت‌ها نسبت به قبل هستند.وی با اشاره به این‌که در حال حاضر فصل برداشت گندم بوده و در 6 ماهه اول سال مشکل چندانی برای تامین آرد این صنعت نداشتیم، ادامه داد: اما در 6 ماهه دوم سال برای تامین گندم با مشکل مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۱۹۰۸۵۵
او خاطرنشان کرد: انجمن به دنبال تامین نقدینگی لازم برای واردات گندم جهت مصارف 6 ماهه دوم بوده و وزارت صنایع و معادن نیز در این زمینه قول مساعد داده است.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی صنعت‌ ماکارونی ایران درباره قیمت ماکارونی‌های غنی شده، گفت: در حال حاضر برخی کارخانه‌ها ماکارونی را با انواع ویتامین، آهن و فیبر غنی‌سازی می‌کنند که این ماکارونی‌ها مشمول قیمت‌گذاری نیست.

آثاریان درباره ماکارونی‌هایی که به صورت فله به فروش می‌رسند نیز تصریح کرد: فله فروشی ممنوع بوده و هیچ کارخانه‌ای حق فروش ماکارونی فله را نداشته و تمام انواع ماکارونی باید در پاکت‌های سربسته به فروش برسند.

به گفته وی، این نرخ‌ها برای امسال تعیین شده و در انواع دیگر ماکارونی و ماکارونی فرمی نیز کارخانه‌ها مجاز به افزایش قیمت حداکثر 40 درصدی نسبت به قیمت‌های قبلی خود هستند که در صورت افزایش بیش از این میزان و گزارش‌های مردمی، انجمن با آنها برخورد خواهد کرد.

آثاریان تصریح کرده بود که با توجه به افزایش 65 درصدی قیمت آرد در سال جاری و افزایش قیمت دیگر مواد اولیه مانند مواد پتروشیمی، انجمن و کارخانه‌ها ناچار به افزایش قیمت به میزان کمتر از 40 درصد شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها