همگام با المپیک 2008 پکن؛

طلای المپیک، اولویت فدرر

راجر فدرر تنیس باز شماره یک جهان هدف خود از شرکت در رقابت های مسترز تورنتو را کسب آمادگی برای حضور در بازی های المپیک پکن اعلام کرد.
کد خبر: ۱۹۰۱۱۹

به گزارش یورو اسپرت ، فدرر که در رقابت های آزاد فرانسه و ویمبلدون مغلوب نادال شده بود، پس از بازی های المپیک بلافاصله عازم آمریکا خواهد شد تادر رقابت های تنیس آزاد نیویورک شرکت کند.

فدرر می گوید:«من تا به حال در 12 گرند اسلم تنیس قهرمان شده ام و حالا طلای المپیک برایم هدف بزرگی است. در المپیک 2000 پرچمدار سوییس بودم و این افتخار بزرگی بود، اما مدال المپیک کسب نکردم. در پکن با تمام توان برای مدال المپیک مبارزه خواهم کرد. تا وقتی که می توانم راه بروم و بازی کنم، در المپیک شرکت خواهم کرد.

وی می افزاید؛ شاید هم من پرچم کشورم را در المپیک حمل کنم.این افتخار بزرگی برای من خواهد بود، روز تولد من روز 8 اگوست، دقیقا مصادف با آغاز بازی های المپیک است و این برای من خوش شانسی خواهد آورد. مطمئنا شرکت در المپیک برایم خیلی اهمیت دارد».

در بازی های سال 2000 سیدنی، فدرر در مسابقه با «آرنوآد دی پاسکوآله» مدال برنز را از دست داد و 4 سال بعد در آتن به توماس بردیچ از جمهوری باخت.

برای 20 ورزشکار برتر جهان که امسال در المپیک پکن شرکت می کنند از جمله «راجر فدرر» ، مقام دومی هرگز ارزش طلای المپیک را نخواهد داشت.

«مقایسه مقام در گرند اسلم با مدال المپیک کمی فرق دارد. برای یک تنیس باز گرند اسلم بسیار مهم و متفاوت است. المپیک مهم است ولی بعد از گرند اسلم». 


گروه ترجمه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها