رئیس ستاد انتخاباتی نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در ایالت تگزاس، پس از سر و صدایی که اظهاراتش در این کشور بر پا کرد از سمت خود کناره‌گیری کرد.
کد خبر: ۱۸۹۱۱۴

به گزارش فارس ،"فیل گرام" سناتور اسبق تگزاس و مشاور "جان مک‌کین" به دلیل سر و صدایی که اظهارات وی در مورد مردم آمریکا بوجود آورد و با این امید که هر چه سریع‌تر این قائله پایان یابد، روز جمعه (دیروز) از سمتش به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواهان در این ایالت استعفا کرد.

وی که همچنین یکی از کاندیداهای اسبق ریاست جمهوری آمریکا به شمار می‌رود، در حدود یک هفته پیش اظهار کرده بود که ایالات متحده به "ملت افراد شکایت کننده" تبدیل شده است که شکایت‌های مدام آنها در مورد اقتصاد آمریکا نشان می‌دهد که آنها دچار بحران ذهنی هستند.

در پی این اقدام، مک‌کین به سرعت ارتباط خود با این اظهارات را رد کرد، اما با این که تلاش کرد تا نشان دهد که می‌تواند مشکلات اقتصادی و مالی جاری آمریکا را به سرعت از بین ببرد، سیل انتقادات به سوی آن دو روانه شد.
گرام اواخر روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای پایان دادن به سوء تفاهمی که به وجود آمده است، از سمتش کناره‌گیری می‌کند.

سناتور گرام که اظهاراتش هفته پیش در "واشنگتن تایمز" به چاپ رسید، در این باره توضیح داد که منظور وی از "ملت شکایت کننده" رهبران آمریکا بودند نه مردم این کشور.

در پی سخنان مشاور مک‌کین، دموکرات‌های آمریکا به شدت از وی و نامزد جمهوری‌خواهان انتقاد کردند و اظهار کردند که این کلمات نشان می‌دهد که مک‌کین هیچ اهمیتی به مردم و رای‌دهندگان نمی‌دهد.

این در حالی است که ستاد انتخاباتی "باراک اوباما" نامزد دموکرات‌های آمریکا نیز در این زمینه اعلام کرد که استعفای گرام تغییراتی جزئی در سیاست‌های اقتصادی مک‌کین به وجود خواهد آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها