رییس پلیس پیشگیری ناجا اعلام کرد

کاهش 14 شاخص اصلی جرم

سردار سرتیپ رجب زاده رییس پلیس پیشگیری ناجا گفت : با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته در کشور شاهد کاهش 13 درصدی در چهارده شاخص اصلی جرم هستیم. وی افزود : با توجه به اینکه امسال سال پیشگیری است و تمام اقدامات ناجا در همین زمینه است ، در دو سال اخیر ساماندهی کلانتری ها و پاسگاه ها که بیش از 70 درصد جرائم در حوزه آنها اتفاق می افتد در دستور کار قرار گرفت و نیروی انسانی آنها افزایش یافت.
کد خبر: ۱۸۸۵۲۷

به گزارش واحد مرکزی خبر ، سردار رجب زاده  اظهار داشت: در این خصوص 57 هزار نیروی آموزش دیده با امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای کلانتری ها تامین و 422 ایستگاه پلیس در سطح کشور علاوه بر کلانتری ها در نقاط جرم خیز مستقر شد.

رییس پلیس پیشگیری ناجا به طرح های پلیس پیشگیری اشاره کرد و گفت : با توجه به امکانات فراهم شده امسال اقداماتی در خصوص تقویت کلانتری ها و پاسگاه ها داریم که از جمله این اقدامات اجرای طرح ساماندهی پیشگیری از جرم در 600 کلانتری ، 144 پاسگاه ، پلیس فرودگاه و راه آهن کشور و 107 یگان امداد در سطح کشور است و در همین زمینه 650 رییس کلانتری نیز آموزش های ویژه برای پیشگیری از جرم را خواهند دید.

این مقام انتظامی به مشارکت مردمی برای پیشگیری از جرم اشاره کرد و افزود : در این خصوص آموزش هایی از صدا و سیما ، رسانه های نوشتاری و به صورت میدانی با تلاش واحد های کلانتری به مردم داده خواهد شد که در این زمینه برنامه ریزی مدونی شده و در دست اجراست .

سردار سرتیپ رجب زاده اظهار داشت : ما امسال از حدود 50 هزار پلیس افتخاری در امر پیشگیری از جرم استفاده می کنیم همچنین گسترش نگهبان محله و سامان دهی شب گردها و سرایدار ها در دستور کار پلیس پیشگیری قرار گرفته است که حدود 5 هزار نفر تاکنون شناسایی و ساماندهی شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح امین یک و دو از خرداد ماه اظهار داشت: این طرح‌ها برای پاکسازی نقاط جرم خیز ، برخورد با مزاحمان خیابانی ، سد معابر عمومی ، کنترل جرائم پایانه های مسافر بری ، تفرجگاه ها ، بوستان ها و خرده فروشان مواد مخدر در سطح کشور عملیاتی شده است و تا پایان سال ادامه پیدا خواهد کرد .

وی به وظایف کلانتری ها اشاره کرد و گفت :کلانتری ها نیروی انتظامی کوچک هستند واصلی ترین وظیفه آنها پیشگیری از وقوع جرم است و امیدوارهستیم مردم در این امر با پلیس همکاری لازم را به عمل آورند وبه مشارکت با پلیس ترغیب شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها