خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه 29 تیر (19جولای) برای دیدار و گفتگو با سعید جلیلی به ایران سفر می‌کند.
کد خبر: ۱۸۶۹۸۵

به گزارش خبرگزاری فارس، 29 تیر ماه به عنوان زمان سفر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران مطرح شده است.

قرار است در این سفر، مذاکرات جلیلی و سولانا با محور بسته های پیشنهادی ایران و گروه 1+5 از سر گرفته شود.
 
خاویر سولانا مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه 25 خرداد همراه مدیران کل سیاسی پنج کشور روسیه، چین، فرانسه، آلمان و انگلیس به تهران آمد و به همراه بسته پیشنهادی کشورهای گروه 1+5، یک نامه رسمی از طرف وزرای خارجه شش کشور گروه 1+5 و یک نامه غیر رسمی به ایران آورد.
 
جمعه گذشته 14 تیر دبیرخانه شورایعالی امنیت ملی خبر از پاسخ ایران به نامه وزرای خارجه کشورهای عضو 1+5 و مذاکره تلفنی سعید جلیلی دبیر شورایعالی امنیت ملی با سولانا و توافق آنها برای آغاز مذاکرات را منتشر کرد که بازتاب‌های فراوانی داشت.

در حالی که مسئولان و دولتمردان غربی در تداوم مواضع منفی خود علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران پاسخ ایران را مثبت ارزیابی نکردند اما در تداوم همان سیاست رسانه‌ای مقامات غیر رسمی یا ناشناس تحت عنوان یک دیپلمات آگاه و امثال آن خبر از استقبال غرب از پاسخ ایران به نامه 1+5 داده و سولانا نیز در اظهارنظرهایی رسمی از دیدار و گفتگو با جلیلی استقبال کرد.
 
اتحادیه اروپا بعد از دو سال که مذاکرات خود با ایران را به دلیل پافشاری ایران بر حق خود در بهره‌مندی از فناوری‌ صلح‌آمیز هسته‌ای قطع کرد این بار بدون طرح پیش شرط برای آغاز مذاکرات با ایران اقدام کرده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها