گروه رسانه: فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی راه نیرنگ (مهرداد خوشبخت)، میروش (ماریوس هولست)، مشق شب (عباس کیارستمی)، خط آتش (مارکو گرکو)، النیا (استیوگاف) و آخرین شاهد (اکسل ساند) فردا جمعه 14 تیر ماه از شبکه‌های سیما پخش می‌شود.
کد خبر: ۱۸۶۱۱۶

نیرنگ‌

به گزارش روابط عمومی معاونت سیما، «نیرنگ» ساخته مهرداد خوشبخت عنوان فیلم تلویزیونی بعدازظهر شبکه یک سیماست که می‌توانید ساعت 16 بیننده آن باشید.

در خلاصه داستان فیلم آمده:‌کاوه به شکل ماهیگیری ناشناس به سمت اسکله رفته و از آنجا به سوی خانه‌ای روانه می‌شود. رابط پلیس محلی مراقب اوست. شخصی به نام صابر در محل حضور دارد که با وجود هشدارهای پلیس در ماجرا دخالت کرده و به قتل می‌رسد. در مقابل یک مهدکودک در تهران مهناز و پسرش بابک با محسن فهیمی و دخترش مواجه می‌شوند. مهناز از این آشنایی که غیرمنتظره است معذب و متعجب است. محسن بعد از تحویل بچه‌ها قصد دارد مهناز را برساند اما او قبول نمی‌کند. مهناز در شرکت برادرش الیاس که کارش صادرات و واردات است مشغول به کار است. محسن وقتی وارد مرکز عملیات پلیس که درست روبه‌روی خانه مهناز است می‌شود، معلوم می‌شود که او سرگرد نیروی انتظامی است و به خاطر دستگیری کاوه شوهر سابق مهناز کمین گذاشته است.

فیلم تلویزیونی «نیرنگ» به تهیه‌کنندگی مهران رسام محصول گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست و حمیدرضا پگاه، سام درخشانی، سیاوش طهمورث، حسین سحرخیز، بهزاد خداویسی، فخرالدین صدیق‌شریف و فرناز رهنما در آن به ایفای نقش پرداختند.

میروش

فیلم سینمایی «میروش» فردا ساعت 30/17 از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

در این فیلم با بازی آناباک ویگ و رامادان هوسینی می‌بینیم: میروش نوجوانی باهوش و پرجنب‌و جوش است که به همراه مادر و برادربزرگش در یکی از شهرهای کوزوو  زندگی می‌کنند. آنها زندگی سختی دارند و میروش نیز ناچار است برای امرار معاش خانواده کار کند. پدر خانواده سال‌ها پیش، پس از جدایی از همسرش، خانواده خود را ترک کرده و اکنون به همراه شرکایش رستوران کوچکی را در نروژ اداره می‌کند. میروش تصور می‌کند پدر وی با سفر به خارج از کشور زندگی مناسبی را برای خود فراهم کرده است و امیدوار است بتواند روزی برای دیدار وی و یا زندگی با او به نروژ برود. تصمیم مادر برای ازدواج با یکی از اهالی محل، سبب می‌شود  میروش تصمیم خود را عملی کند.فیلم سینمایی «میروش» به کارگردانی ماریوس هولست و تهیه‌کنندگی پیتر جی بورگلی محصول سال 2007 نروژ است.

 مشق شب‌

فیلم سینمایی «مشق شب» به کارگردانی عباس کیارستمی ساعت 30/22 در قالب برنامه صد فیلم از شبکه 3 سیما روی آنتن می‌رود.

کارگردان در فیلم «مشق شب» با ساختاری مستند و با حضور خودش در مصاحبه‌هایی به مقوله «مشق شب»  و نظر دانش‌آموزان و والدین و مربیان در این مقوله می‌پردازد. از طریق این مصاحبه‌ها، دغدغه‌ها، دلواپسی‌ها و نظرات بعضا متضاد در این مورد ارائه  و تماشاگر را به دوباره‌نگری به نظرات قبلی‌اش وا می‌دارد.

خط آتش‌

فیلم سینمایی «خط آتش» به کارگردانی مارکوگرکو فردا شب ساعت 30/20 در قالب برنامه سینما 4 پخش می‌شود.در خلاصه داستان این فیلم 113 دقیقه‌ای آمده: اکتبر سال 1942 در دوره حکومت موسیلینی، سربازان ایتالیا و انگلستان در مناطقی از آفریقای شمالی با یکدیگر می‌جنگند. نیروهای ایتالیایی بدون آذوقه روزهای بسیاری را در سنگرهایشان گذرانده‌اند. اما در عوض از پشت جبهه برای افسران ارشد واکس می‌فرستند. بعضی از سربازها به خانواده‌های خود نامه می‌نویسند. سرا، سربازی جوان از سرماجراجویی و تماشای یک جنگ تمام عیار به آفریقا آمده است، اما برای مادر و پدر خود نامه می‌نویسد که اینجا هیچ خبری نیست. تا این که تعدادی از سربازها و نگهبانان ناپدید می‌شوند. فرمانده به همراه سرا ماموریت می‌یابند به جستجوی آنها بروند. آنها در میان بیابان‌های گرم تنها با سراب و شنزار روبه‌رو می‌شوند. این جستجو بهانه‌ای می‌شود که از گذشته، خانواده و آرزوهای خود حرف بزنند.

لوسینا اسکالپا، امیلیو سالفریزی و پائولو بریجاجلیا در فیلم سینمایی «خط آتش»‌ محصول سال 2003 ایتالیا به ایفای نقش پرداختند.

آخرین شاهد

فیلم سینمایی «آخرین شاهد»‌ جمعه بعدازظهر ساعت 10/14 از شبکه تهران پخش می‌شود. این فیلم را اکسل ساند ساخته است.در این فیلم درو فولر در نقش دیوید و تانجا ونزل در نقش جنی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم سینمایی «آخرین شاهد» محصول سال 2006 آلمان به این ترتیب است که، دیوید پس از مرگ مادرش به آلمان آمده و در نمایشگاه اتومبیل دایی‌اش به کار مشغول می‌شود. او با دختری به نام جنی نامزد می‌کند. اما در ازدواج با او دچار تردیدهایی می‌شود، تا جایی که جنی تصمیم می‌گیرد نامزدی‌شان را به هم بزند و به بارسلونا برود. دیوید نیز به طور تصادفی به زنی به نام لوکر کمک می‌کند که ادعا می‌کند جانش از سوی یک گروه خلافکار در خطر است و... .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها