گروه سلامت: به گفته محققان، یکی از مشکلات زنان بی‌خوابی و بدخوابی در آنان است. اغلب آنان خواب کافی ندارند و به همین دلیل در روز احساس بی‌حالی و کسلی می‌کنند و نمی‌توانند روز خود را با شور و حرارت سپری کنند. به گزارش ایسنا، در تحقیقی که طی آن از 60 درصد زنان درباره نحوه خواب آنها به عمل آمد، آنها اذعان کرده‌اند: فقط چند شب در هفته خواب خوب دارند و 43 درصد از آنها خواب‌آلودگی روز را سبب اختلال در کارشان دانسته‌اند.
کد خبر: ۱۸۴۸۹۰

به گفته پژوهشگران آکادمی طب خواب آمریکا، خواب کمتر از 7 ساعت ممکن است سبب افزایش وزن، بیماری‌های قلبی  عروقی مانند افزایش فشار خون و ابتلا به دیابت و مشکلات روانی مانند افسردگی، بدرفتاری و خشونت شود. همچنین خواب ناکافی دقت فرد را کاهش داده و در یادآوری اطلاعات اختلال ایجاد می‌کند.

مرکز مشکلات خواب دانشگاه نیویورک اعلام کرد: ابتدا باید دلیل بی‌خوابی را مشخص کرد که در زنان اغلب علت هورمونی دارد. آنها باید پیگیر مشکلات قاعدگی، گرگرفتگی و دیگر علائم بدنی خود باشند. همچنین نگرانی، دلیل دیگری است که در خواب زنان مشکل ایجاد می‌کند.

پژوهشگران توصیه کرده‌اند؛ هر شب قبل از خواب یک کاغذ بردارید و هر چیزی که باعث نگرانی شما می‌شود را بنویسید و در طرف دیگر کاغذ راه‌حل‌هایی برای آنها ارائه دهید.

گفتنی است، با بکارگیری عادت‌های بهداشت خواب می‌توانید خواب خوبی داشته باشید که این عادت‌ها عبارتند از:

- ورزش مرتب داشته باشید.

- چند ساعت قبل از خواب کارهای مربوط به شغلتان را کامل کنید و کنار بگذارید.

- 2 یا 3 ساعت قبل ازخواب شام را میل کنید.

- مواد کافئین و نیکوتین‌دار را قبل از خواب مصرف نکنید.

- برای ساعت خوابیدن و بیدار شدن برنامه منظم داشته باشید حتی در روزهای تعطیل.

- محیط خوابتان باید تاریک، ساکت، راحت و خنک باشد.

- تشک و بالش راحتی برای خود تهیه کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها