سازمان ملل متحد هشدار داد:

سونامی هروئین در اروپا

دفتر مبارزه با مواد مخدر سازمان ملل متحد اعلام کرد که با رکوردزنی کشت خشخاش در افغانستان باید در انتظار ایجاد «سونامی هروئین» در اروپا بود. این سازمان پیش از این نیز درباره افزایش واردات هروئین به ایرلند و اروپا هشدار داده بود. کل محموله‌های هروئین توقیف شده در ایرلند در سال 2008 تاکنون به 96 کیلوگرم رسیده که این میزان در کل سال 2007، 146 کیلوگرم و بزرگ‌ترین توقیف محموله‌های هروئین در سال در ایرلند بوده است.
کد خبر: ۱۸۴۳۳۴

به گزارش فارس ، سازمان مبارزه با قاچاق مواد مخدر سازمان ملل متحد در گزارش سال 2008 خود اعلام کرد که افزایش تولید تریاک در سال گذشته همزمان با افزایش تولید کوکائین بوده است که به تولید هروئین نیز شتاب می‌بخشد.

«آنتونیو ماریا کاستا» مدیر اجرایی این سازمان گفت:«تحقیقات سازمان ملل نشان از افزایش کشت غیرقانونی مواد مخدر در سال 2007 داشته است که نسبت به سال 2006 با 17 درصد افزایش روبه‌رو بوده است. با این روند باید انتظار داشت که به زودی سونامی هروئین سواحل اروپا را در بر گیرد».

وی افزود:«افزایش تولید در کنار ایجاد مسیرها و راه‌های جدیدی برای قاچاق که اغلب در آفریقا است می‌تواند منجر به افزایش تقاضا (اغلب در کشورهای پیشرفته) شود که در حال حاضر هم به چشم می‌خورد. این کار بازاری جدید را برای تعدادی از مرگبارترین مواد مخدر جهان در کشورهای در حال توسعه ایجاد خواهد کرد». 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها