یک غذای سالم برای قلب و دستگاه گوارش‌

مرغ ‌ترش ‌به ‌سبک ‌فرنگی‌

مواد لازم:سینه مرغ (بدون پوست و چربی)‌: یک عدد، آبلیموی تازه: یک دوم فنجان، سرکه سیب: 2 قاشق غذاخوری، لیموی بدون پوست و برش داده شده: یک دوم فنجان، پونه تازه یا پونه خشک یا سبزیجات معطر دیگر: 3 قاشق غذاخوری، پیاز متوسط: یک عدد، نمک: یک چهارم قاشق چایخوری، فلفل سیاه و فلفل قرمز: هر کدام یک چهارم قاشق چایخوری.
کد خبر: ۱۸۲۸۳۲

طرز تهیه: آبلیموی تازه و سرکه سیب و پونه یا سبزیجات معطر دیگر‌ را با پیاز خرد شده مخلوط کنید و مرغ را در ظرف حاوی این مخلوط قرار دهید. تمامی سطح مرغ را با مخلوط فوق آغشته کنید و بگذارید چند ساعتی در یخچال بماند. پس از حدود 3 ساعت نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به مخلوط فوق اضافه و همه سطوح مرغ را با آن آغشته کنید و سپس در یک ظرف مناسب نشکن و دردار در درجه 325 درجه فارنهایت به مدت 30 دقیقه قرار دهید.
پس از آن در ظرف را بردارید و 30 دقیقه دیگر با همان حرارت بگذارید بپزد.

نکات تغذیه‌ای: 1- این غذا 154 کیلوکالری انرژی و 63 میلی‌گرم کلسترول و 202 میلی‌گرم سدیم دارد.

2 - سرکه سیب یکی از مواد غذایی بسیار مفید است که بهتر است آن را در سفره‌ غذایی خود بگنجانید. سرکه سیب باعث بالا رفتن سوخت‌وساز بدن و دفع مواد سمی بخصوص چربی خون و اسید اوریک خون می‌شود. سرکه سیب برای تصلب شرائین، فشار خون بالا، تنگ شدن عروق قلب و دردهای مفاصل و ناراحتی‌های گوارشی و سوءهاضمه بسیار مفید است.

3 - گوشت سینه مرغ به دلیل داشتن چربی و کلسترول کمتر نسبت به ران مرغ، منبع غذایی خوبی برای تکمیل پروتئین بیماران است. بیماران قلبی، به جای گوشت قرمز بهتر است در برنامه غذایی خود بیشتر گوشت مرغ و ماهی بگنجانند.

4 - پونه کوهی یک گیاه تقویت‌کننده دستگاه گوارش است و در درمان ناراحتی‌های گوارشی، درد معده و ناراحتی‌های کبدی بسیار موثر است.

لادن هومند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها