تا چندی پیش، بیشتر کارشناسان و کاربران اینترنت، سایت ویکی‌پدیا(Wikipedia) را به‌‌عنوان بزرگترین دابره` المعارف آنلاین این شبکه معرفی می‌کردند. حتی چند سالی است که به سایت‌هایی که با این مضمون در شبکه راه‌اندازی می‌شود لقب ویکی(Wiki) داده می‌شود. اما کم‌کم باید باور کرد که یک ویکی‌پدیای دیگر درحال شکل‌گیری است. سایت Answer.com سایتی است که با میلیون‌ها عضو فعال در شبکه اینترنت، کم‌کم به یک دایره `المعارف بزرگ در اینترنت تبدیل شده است.
کد خبر: ۱۸۱۸۶۹

یکی از مدیران ارشد سایت Answer.com در مصاحبه خود با رویترز اعلام کرده است که به زودی سایت یک و نیم ساله WikiAnswers.com  می‌تواند پاسخگوی نیاز بسیاری از کاربران اینترنتی باشد.

در این سایت کاربران می‌توانند سؤالات خود را مطرح کرده و به سؤالات دیگران پاسخ دهند. علاوه بر این از ابزارهای جستجوی قدرتمندی برخوردار است که می‌تواند در آرشیو دایره المعارف سایت اصلی Answer.com  نیز به جستجو پرداخته و نتایج مرتبط به سؤال کاربر را در اختیار او قرار دهد.

نکته قابل توجه در مورد این جستجوگر، استفاده از قوانین و ترفندهای جستجویی است که کاربران در اکثر موتورهای جستجوگر نظیر گوگل و یاهو با آنها آشنا هستند. در ابتدای سال 2007 که سایت wikiAnswer.com  فعالیت خود را آغاز کرد، ظرف مدت کوتاهی توانست نزدیک به 250 هزار کاربر را جذب خود کند و خدمات قابل توجه این سایت باعث شده است که هم اکنون بیش از 2 میلیون کاربر فعال در سراسر دنیا داشته باشد که روزانه به این سایت مراجعه کرده و از آن استفاده می‌کنند. 

    سید شهرام نقوی‌الحسینی‌

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها