رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر خبر داد:

دستگیری2هزار توزیع کننده موادمخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: در ادامه اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در هفته گذشته 2 هزار و 131 نفر توزیع کننده مواد مخدر دستگیر شدند.
کد خبر: ۱۷۹۸۹۱

به گزارش واحد مرکزی خبر، سرتیپ حمید رضا حسین آبادی روز دوشنبه  در نشست خبری با خبرنگاران با بیان این که از این تعداد دستگیرشدگان هزار و 114 نفر سابقه دار بودند، افزود: در نخستین مرحله این طرح که در سال جاری با هماهنگی دستگاه قضایی انجام شد از این افراد یک هزار و 952 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شد.

او گفت: از این میزان 48 کیلوگرم کراک، 121 کیلوگرم حشیش و 1695 کیلوگرم تریاک و بقیه سایر انواع مواد بوده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: در دو ماه امسال 83 هزار و 812 کیلوگرم انواع مواد مخدر در سراسر کشور کشف شد که کشفیات در مقایسه با دو ماه سال گذشته 11 درصد افزایش داشت.

سرتیپ حسین آبادی با اشاره به افزایش تولید هروئین فشرده شده در افغانستان گفت: در این مدت کشف هروئین 3تن و 166 کیلوگرم بود که این میزان در مقایسه با سال گذشته 44 درصد افزایش یافت.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: همچنین در این مدت 17 کیلو و 329 گرم شیشه ، یک میلیون و 240 هزار انواع قرص روانگردان و 639 هزار آمپول مرفین کشف و ضبط شد.

وی گفت: در دو ماه امسال 357 عملیات و درگیری با اشرار و قاچاقچیان موادمخدر صورت گرفت که در این عملیات ها 70 نفر از اشرار به هلاکت و 5 نفر از ماموران نیز به شهادت رسیدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر افزود: 53 درصد کشفیات مربوط به استان های خراسان رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان، 30 درصد مربوط به اصفهان ، شیراز و یزد و 17 درصد مربوط به سراسر کشور است.

سرتیپ حسین آبادی افزود: بیشترین کشفیات مواد مخدر مربوط به استان های فارس 16 تن، کرمان 9تن و 400 کیلوگرم و هرمزگان 6 تن و 327 کیلوگرم است.

وی گفت: سالانه 2 هزار و 400 تن انواع مواد مخدر از ایران ترانزیت که در حدود 550 تا 600 تن در داخل کشور مصرف می شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر درباره روند انسداد مرزهای شرقی کشور گفت: هم اکنون 400 کیلومتر از مرزهای شرقی کشور مسدود و 600 کیلومتر دیگر باید مسدود شود.

سرتیپ حسین آبادی با بیان این که بر اساس آمار سازمان ملل 31 درصد از تولید مواد مخدر افغانستان از مسیر ایران عبور می کند ادامه داد: سازمان ملل تاکنون فقط 2 میلیون دلار به ایران برای مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری کمک کرده و این مبلغ ناچیز است.

او گفت: جمهوری اسلامی ایران از دو سال گذشته نزدیک به 600 میلیون دلار برای مبارزه با مواد مخدر و انسداد مرزها هزینه کرده است که خوشبختانه امسال با اختصاص 104 میلیارد تومان برای انسداد مرزها گامهای مهمی را بر خواهیم داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها