رییس جمهوری اسلامی ایران گفت : به رغم اشتیاق فراوان، آقای بوش هرگز موفق به حمله به ایران نخواهد شد و دوران ریاست جمهوری خود را با غصه این آرزو به پایان خواهد برد. ملت ایران صلح طلب است و نشانه ای از تجاوز ملت ایران به سایرین در تاریخ مشاهده نمی شود، ملت ایران ملت صلح برادری و عشق است و هیچ نگرانی از این تهدیدها ندارد ، نگرانی از آن کسانی است که با دروغ و چپاول حقوق ملت ها را تضییع می کنند.
کد خبر: ۱۷۹۳۲۲

به گزارش ایرنا ، دکتر محمود احمدی نژاد بعدازظهر سه شنبه 14 خرداد در کنفرانس خبری با حضور صدها خبرنگار رسانه های مختلف جهان در حاشیه اجلاس فائو در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تهدید آمریکا به حمله نظامی ایران ، گفت: آقای بوش خیلی علاقه مند است که به ایران حمله کند و بارها برای به دست آوردن بهانه این حمله تلاش کرده اما شکست خورده است .

رییس جمهوری افزود: موضوع هسته ای بهانه ای بیش نیست که آمریکا آن را دست آویزی برای حمله به ایران قرارداده است.

احمدی نژاد تاکید کرد: فعالیت های ما کاملا قانونی، شفاف و زیر نظر آژانس است اما قدرتهای زورگو و دولت آمریکا برخی کشورها ازجمله رژیم جعلی صهیونیستی را به سلاح هسته ای مجهز کرده اند از آنها حمایت می کنند که یک استاندارد دوگانه است و دوران استاندارد دو گانه پایان رسیده است.

رییس جمهوری تاکید کرد که ما از تهدید ها نمی ترسیم و بیش از حق خود و خارج از قانون چیزی نمی خواهیم .

رییس جمهوری افزود: ملت ایران صلح طلب است و نشانه ای از تجاوز ملت ایران به سایرین در تاریخ مشاهده نمی شود، ملت ایران ملت صلح برادری و عشق است و هیچ نگرانی از این تهدیدها ندارد ، نگرانی از آن کسانی است که با دروغ و چپاول حقوق ملت ها را تضییع می کنند. خبرنگاری از رییس جمهوری ایران در خصوص بسته پیشنهادی 1+5 سوال کرد.

احمدی نژاد در پاسخ گفت ما هنوز بسته ای در یافت نکرده ایم ، پس از دریافت اظهار نظر خواهیم کرد.

از احمدی نژاد در خصوص مذاکره با آمریکا سووال شد و اینکه چرا ایران از آمریکا به عنوان شیطان بزرگ نام می برد که وی با بیان اینکه این حقیقت است امروز رییس دولت آمریکا آبروی ملت آمریکا را به حراج گذاشته چه کسی باید پاسخ هزاران کشته در عراق، افغانستان، فلسطین و لبنان را بدهد .آیا شیطان جز این عمل می کند.

 قدرت های بزرگ برای حفظ محیط زیست انسانی و جلوگیری از توسعه آلودگی و تخریب جو به کنوانسیون های مربوطه بپیوندند تا از انهدام بیشتر زمین های کشاورزی و گسترش خشکسالی جلوگیری شود.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد ملت ایران اهل صلح و گفتگو است و برای حل مساله جهان زبان منطق را بهتر از زور می دانیم اما بعضی ها فقط زبان تهدید را بلدند درحالی که زبان ملت ایران زبان منطق، فر هنگ و صلح است.

رییس جمهور گفت: ما از دولت آمریکا خواستیم که رفتار خود را اصلاح کند زیر ا از این رفتار همه جهان ضرر می کند اگر هم گفت وگو کنیم همین درخواست را خواهیم داشت .

احمدی نژاد افزود: ملت ایران پرچمدار صلح است و ادبیات ایران سرشار از محبت و عشق است اما کسانی که در 100سال اخیر ریشه همه جنگها بوده اند و میلیونها انسان بی دفاع را کشته اند ملت ایران را متهم می کنند و این یک دروغ است برای چپاول ملت ایران .

احمدی نژاد گفت به ملت ایران حق بدهید که در مقابل زورگویی ها بایستد و از حقوق خود دفاع کند.

از رییس جمهوری ایران درخصوص انتخابات آمریکا و تاثیر نتیجه آن بر روابط دو کشور سوال شد که وی در پاسخ اظهار امیدواری کرد انتخابات آمریکا آزادانه برگزار شود و افزود اما نشانه ها و دلایل فراوانی داریم که انتخابات آمریکا آزاد نیست، فرقی نمی کند چه کسی رای بیاورد، مهم جهت گیری و رویکردهاست .

احمدی نژاد تاکید کرد وضعیت جهان ظرفیت ادامه تنش زایی ها توسط دولت آمریکا را ندارد و ادامه این وضع صدمات سنگینی برای دولت و ملت آمریکا خواهد داشت .

احمدی نژاد افزود: هرکسی انتخاب شود باید تجاوزگری و اشغالگری را پایان دهد و فضای تهدید را برچیند و گفتگو را حاکم کند.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد سال گذشته پیشنهاد مناظره با بوش باحضور خبرنگاران را در سازمان ملل دادم امسال هم پیشنهاد می دهم که با نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا در حضور خبرنگاران مسایل جهان را بررسی کنیم زیرا معتقدیم گفتگو و منطق بهتر از درگیریست. 

 مشکلات جهان حاصل اندیشه و مدیریت انسانهای ناصالح است

رییس جمهوری اسلامی ایران مشکلات امروز جهان را حاصل اندیشه و مدیریت ناسالم و ساز و کارهای حاکم بر جهان دانست و تاکید کرد که اصلاح این وضع مستلزم تغییر در اندیشه و نظامات حاکم بر جهان است. 

دکتر محمود احمدی نژاد تاکید کرد : در چنین شرایطی ترویج اندیشه دینی و انسانی و ارزش های اخلاقی و حاکمیت مدیران صالح و عدالت گستر بیش از پیش ضرورت می یابد.

رییس جمهوری اسلامی ایران در سخنان خود در این اجلاس بین المللی ابتدا یاد و خاطره امام راحل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و گفت : امام خمینی (ره ) راه آزاد ، عزتمند ، پاک و زیبا زیستن و مسیر برون رفت بشریت امروز از بن بست اندیشه مادی و استیلای خودخواهی ، تبعیض و کینه ورزی را به سوی بیکران نور، مهرورزی ، آزادگی و برادری گشود.

رییس جمهور کشورمان گفت : در حالی که بیش از 25 درصد مردم فقیر جهان بیش از 75 درصد درآمد خود را صرف مواد غذایی می کنند ، عدم تعادل در تولید و مصرف مواد غذایی تشدید می شود ، حدود نیمی از محصولات کشاورزی در 10 کشور جهان تولید می شود ، سرانه مصرف در کشورهای برخوردار بیش از دو برابر و در کشورهای فقیر بسیار کمتر از نصف میانگین جهانی می باشد و خود زمینه ساز بحران ها است .

رییس جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه توسعه نابسامانی های امروز بازار به مواد غذایی به عنوان حیاتی ترین نیاز برای تداوم بقای انسان ، هشدار دهنده است ، گفت : در یک دوره کوتاه قیمت برخی محصولات کشاورزی به بیش از دو برابر افزایش و به همین نسبت قدرت خرید فقیران کاهش یافته است.

احمدی نژاد افزود: بدون تردید ادامه این وضع به گسترش فقر و مرگ و میر ناشی از آن و همچنین تحولات سریع اجتماعی و سیاسی در بسیاری از نقاط و برهم خوردن موازنه های موجود جهانی منجر خواهد شد و چشم اندازی نیز برای برون رفت از آن وجود ندارد.

رییس جمهوری بررسی و شناخت دقیق علل بروز این پدیده را منطقی ترین راه برای دستیابی به راه حل مناسب دانست و افزود : عده ای علت را در مسابقه بی فرجام برای افزایش رشد اقتصادی در بسیاری از کشورها ، افزایش قیمت مواد اولیه صنعتی ، افزایش قیمت انرژی ، استفاده از محصولات کشاورزی برای تولید سوخت ، کاهش ارزش دلار و تورم جهانی جستجو می کنند وعده ای دیگر تغییرات زیست محیطی و خشکسالی ، افزایش مصرف ، نامناسب بودن شیوه های کشاورزی و پایین بودن بازدهی تولید و ضعف کشاورزان را عامل اصلی می دانند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: با فرض درست بودن این تلقی ها ، سوال این است که علت ریشه ای همین عوامل در جهان چیست؟ آیا چنین شرایطی نتیجه طبیعی مدل توسعه جاری در جهان و مکانیسم بازار است ، یااینکه عواملی خارج از آن با دخالت ها و یااعمال سیاست هایی باعث این وضعیت نگران کننده شده اند.

رییس جمهوری هر دو عامل را موثر و مکمل یکدیگر دانست و افزود: اصولا نظام توسعه و مکانیزم بازار بدون یک کنترل قوی و تعیین کننده مسلط که روابط را به صورت عادلانه در جهان تنظیم کند ، فاقد اعتبار و دوام است و امروز از وجود چنین کنترل کننده ای بی بهره هستیم و مهمتر دخالت های سازمان یافته ، هدفمند و البته مخرب برخی قدرت های سیاسی و اقتصادی در موازنه های اقتصادی و در بازار است.

احمدی نژاد با بیان اینکه کاهش ارزش برابری دلار و افزایش قیمت انرژی که از عوامل نابسامانی های اخیر معرفی می شوند ، دو روی یک سکه آنست و پرسید که به راستی علت چیست؟

رییس جمهوری بخشی از کاهش ارزش دلار را انعکاسی و بخشی دیگر را ارادی دانست و گفت : امروز برنامه ریزان برخی قدرت های بزرگ به ناچار برای کاهش تبعات عملکرد دیروز خودو از سوی دیگر برای تحمیل اراده خود بر بازار اقدام به کاهش ارزش دلار می کنند.

 امام خمینی (ره ) راه آزاد ، عزتمند ، پاک و زیبا زیستن و مسیر برون رفت بشریت امروز از بن بست اندیشه مادی و استیلای خودخواهی ، تبعیض و کینه ورزی را به سوی بیکران نور، مهرورزی ، آزادگی و برادری گشود.

احمدی نژاد تصریح کرد: سال های طولانی تورم و مشکلات اقتصادی برخی از قدرت ها از طریق تزریق دلار بدون پشتوانه به اقتصاد جهانی ، به سایر ملت ها تحمیل شده است و امروز که ظرفیت جذب اقتصاد جهانی کاهش یافته و دیگران نیز وارد این میدان شده اند این آسیب ها به کانون اصلی تولید آن بازگشت کرده است.

رییس جمهوری افزود: تامین هزینه جنگ ها و اشغالگری ها ، جبران مصارف سنگین و اسراف گونه و همچنین برای پر کردن جیب سرمایه داری جهانی از جیب ملت ها بطور گسترده ای دلار بدون پشتوانه تزریق شده است . به نحوی که امروز انعکاس آن در کاهش روز افزون ارزش دلار به خوبی قابل مشاهده است . پدیده ای که همه روابط اقتصادی جهان را در معرض تلاشی قرار داده است.

احمدی نژاد دخالت های غیر مسئولانه در موضوع انرژی را نیز کامل مشهود دانست و گفت : در حالی که رشد مصرف کمتر از رشد تولید است و بازار انباشته از نفت است ، قیمت ها روند تصاعدی خود را طی می کند و این وضعیت کاملا مصنوعی و تحمیلی است. بسیار روشن است که دست های پیدا و پنهان و با اهداف سیاسی و اقتصادی قیمت را به صورت کاذب کنترل می کند.

رییس جمهوری با طرح این سوال که براستی چرا برخی از قدرتمندان و سرمایه سالاران بین المللی چنین می کنند، گفت : آیا هدف آنان توجیه پذیر کردن سرمایه گذاری روی منابع جدید انرژی در عمق دریاها در قطب شمال و یا سایر مناطق است یا مسایل دیگری در کار است.

احمدی نژاد اظهار کرد: از یک سو به صورت مصنوعی قیمت نفت و انرژی و مالیات بر مصرف آن را بالا نگه میدارند و از سوی دیگر استحصال سوخت از مواد پایه کشاورزی را ترویج می کنند و همین را بهانه افزایش قیمت مواد غذایی قرار می دهند و بدتر از آن در برابر توسعه تولید و استفاده از انرژی پاک و ارزان هسته ای صف آرایی می کنند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: به نام تجارت آزاد از یک سو مقرراتی مانند کاهش تعرفه واردات کشاورزی را به ملت ها تحمیل می کنند و از سوی دیگر با اعطای یارانه به بخش کشاورزی خود بسیاری از کشاورزان ضعیف در دیگر کشورها را از پای در می آورند.

احمدی نژاد پرسید چرا عده ای غذای مردم را وسیله سوداگری و تحصیل منابع نامشروع مالی قرار می دهند و با تحمیل مناسبات ناعادلانه صدها میلیون انسان را در فقر نگه می دارند؟

رییس جمهوری گفت: چرا عده ای برای کسب ثروت و سلطه بر جهان همه مرزهای انسانی و ارزش های اخلاقی را در می نوردند و به راستی چرا عده ای چنین رفتاری دارند؟

احمدی نژاد با بیان اینکه راه چاره این مشکلات چیست؟ ، گفت : آیا با سازوکارهای موجود می توان زیاده خواهی بی پایان و اشتهای سیری ناپذیر آنها را کنترل کرد؟
 
رییس جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: سازوکار سازمان ملل در حالی که برخی از این قدرت هابرای شورای امنیت که بالاترین نهاد تصمیم گیری است تکلیف تعیین می کنند و از آن استفاده ابزاری می نمایند، چگونه می تواند شرایط را بسامان کند.

احمدی نژاد اظهار داشت :اصولا در حالی که هر کشوری سیاست های خاص و مبتنی بر منافع خود را دنبال می کند وهمزمان اراده های مختلف و انگیزه های گوناگون و بعضا شیطانی و با امکانات وسیع دست اندرکار اعمال سیاست های ناعادلانه در مناسبات جهانی هستند ، سازوکارهای موجود چگونه قادر به حل مسایل هستند.

رییس جمهوری افزود: اگر قادر به اصلاح بودند آیا وضعیت جهان به اینجا می رسید که آمارهای رسمی از بیش از یک میلیارد فقیر در جهان خبر دهد در حالی که فقط سرانه جهانی تولید سالانه غلات بیش از 400 کیلوگرم به ازای هر نفر است.

 ملت ایران پرچمدار صلح است و ادبیات ایران سرشار از محبت و عشق است اما کسانی که در 100سال اخیر ریشه همه جنگها بوده اند و میلیونها انسان بی دفاع را کشته اند ملت ایران را متهم می کنند و این یک دروغ است برای چپاول ملت ایران .

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: کاملا روشن است که وضع موجود حاصل اندیشه و مدیریت ناسالم و سازوکارهای حاکم است و اصلاح آن تغییر در اندیشه و مدیریت و نظامات حاکم بر جهان است.

وی افزود: در چنین شرایطی ترویج اندیشه دینی و انسانی و ارزش های اخلاقی و حاکمیت مدیران صالح و عدالت گستر بیش از پیش ضرورت می یابد، مدیریتی که بر پایه سلامت ، عشق به انسان ها و خدا پرستی استوار باشد.

احمدی نژاد تصریح کرد: رقابت ها برای قدرت و ثروت باید به رقابت برای خدمت و دوستی تبدیل شود و سازوکارهای عادلانه جانشین مناسبات یک سویه و ظالمانه گردد.
رییس جمهوری در ادامه گفت : اینک باوجود گسترش یاس در عموم ملت ها از کارآمدی ساز وکارهای موجود حاکم بر جهان ، به علت فوریت و اهمیت مواد غذایی در حفظ حیات انسان ها پیشنهاداتی ارائه می شود.

احمدی نژاد پیشنهاد کرد که یک نهاد مستقل و قدرتمند برای تنظیم عادلانه بازار مواد غذایی تشکیل شود و هم مناسبات را از تولیدات مصرف سازمان دهی کند و هم همه کشورها از آن تبعیت کنند.
 
دومین پیشنهاد رییس جمهوری اسلامی ایران این بود که سهم مناسبی از هزینه نظامی کشورها صرف بهبود تولید مواد غذایی و یارانه غذا برای فقیران شود.

احمدی نژاد افزود: بدون گسترش سلاح های مرگبار و با مهرورزی می توان امنیت را برقرار کرد ، اما بدون غذا نمی توان زندگی کرد.

رییس جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کرد که کشورهای برخوردار موظف به مسوولیت پذیری بیشتری در قبال تحولات جهانی و مشارکت در تنظیم مناسبات غذا شوند.

احمدی نژاد بازتعریف نظام تعرف و یارانه در مواد غذایی در جهت تولید و توزیع عادلانه را به عنوان چهارمین پیشنهاد خود در این اجلاس مطرح کرد.

رییس جمهوری در پنجمین پیشنهاد خود عنوان کرد که قدرت های بزرگ برای حفظ محیط زیست انسانی و جلوگیری از توسعه آلودگی و تخریب جو به کنوانسیون های مربوطه بپیوندند تا از انهدام بیشتر زمین های کشاورزی و گسترش خشکسالی جلوگیری شود.

احمدی نژاد در دیگر پیشنهاد خود گفت که این به نفع همه است که قدرت های زورگو وادار شوند به جای اشغالگری و جنگ به صلح و دوستی روی آورند و هزینه های نظامی گری را خرج اصلاح وضع کشاورزی جهان و کمک به مردم فقیر کشورهای خود و سایر کشورها کنند.

رییس جمهوری اسلامی ایران در هفتمین پیشنهاد خود گفت : سوداگری و تقلب در موضوع انرژی کنترل و ممنوع شود و برنامه جامع برای تولید و توزیع انواع انرژی تنظیم و اجرا شود.
 
احمدی نژاد به عنوان آخرین پیشنهاد خود دراین اجلاس خاطرنشان کرد: همه با هم برای انتشار و حاکم شدن ارزش های اخلاقی و انسانی و مدیران پاک و یکتا پرست تلاش کنیم.
 
احمدی نژاد با قدردانی از مدیر کل فائو و دست اندرکاران این اجلاس تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته آماده است تجربیات خود را دراختیار بگذارد و دراین روند مشارکتی فعال و سازنده داشته باشد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها