پیروزی یا سپاهان، کدامیک؟

پرده آخر نمایش قهرمانی‌

گروه ورزش: امروز لیگ برتر از هیجان بالا به مرز سکته می‌رسد و ناگهان با یک سوت همه چیز تمام می‌شود. پیروزی قهرمان می‌شود یا سپاهان؟ صنعت نفت سقوط می‌کند یا ملوان، یا پگاه؟! بدون شک هواداران پیروزی نمی‌خواهند جام قهرمانی را از دست بدهند برای اصفهانی‌ها هم سخت است که یک سال ایستادگی تیمشان در مقابل تمام خستگی‌ها و ناملایمات در یک بازی بشکند. فوتبالدوستان شمالی و جنوبی کشور هم نمی‌توانند وداع تیم‌هایشان را با لیگ برتر تحمل کنند، اما به هر حال با پایان بازی‌های امروز، نیمی از لب‌ها خندان خواهد بود و نیمی از چشم‌ها گریان. در این میان آنچه اهمیت دارد، روح پاک فوتبال است. قضاوت بی‌نقص داوران ایرانی در بازی‌های حساس و سرنوشت‌ساز امروز و بازی جوانمردانه تیم‌ها در این هفته پایانی می‌تواند فوتبال را به عنوان برنده واقعی این رقابت مهیج معرفی کند. اگر همه چیز خوب باشد، دیگر فرقی نمی‌کند که کدام تیم قهرمان شود و کدام تیم سقوط کند؛ چون برد و باخت در قالب رقابتی سالم، جزو انکارناپذیر ورزش است. پس از هم‌اکنون خود را برای تماشای فوتبال‌هایی پاک و داوری‌هایی پاک‌تر آماده می‌کنیم. امروز با برگزاری این بازی‌ها، دفتر لیگ هفتم بسته خواهد شد:
کد خبر: ۱۷۵۹۶۷

پیروزی - سپاهان، داور: سعید مظفری‌زاده‌

 صنعت نفت - استقلال ، داور: خداداد افشاریان‌

 پگاه - صباباتری، داور: محسن ترکی

پاس همدان - ملوان، داور: رحیم رحیمی‌مقدم

ذوب‌آهن - استقلال اهواز، داور: رحیم مهرپیشه‌

پیکان - سایپا، داور: قاسم واحدی‌

ابومسلم - برق شیراز، داور: سعید بخشی‌زاده

مقاومت سپاسی - مس، داور: حسین نیکوزاده

راه‌آهن - شیرین‌فراز، داور: بابک وسیله‌بر.

راس ساعت 30/16 سوت آغاز همه این بازی‌ها به صدا درخواهد آمد.

10 هزار سپاهانی در آزادی‌

شاید اصفهانی‌ها نتوانند برای بازی امروز از حمایت 10 هزار تماشاگر بهره‌مند شوند، اما طبق قانون 10 درصد گنجایش ورزشگاه، متعلق به آنهاست و مسوولان پیروزی هم بخشی از طبقه دوم را برای تیم حریف در نظر گرفته‌اند.

ورود تماشاگران؛ 10 صبح‌

پرسنل و گروه برگزاری بازی پیروزی و سپاهان از ساعت 7 صبح در مجموعه آزادی مستقر شده‌اند، اما طبق تصمیم شورای تامین استان، درهای مجموعه از ساعت 10 صبح روی تماشاگران باز می‌شود و آنها می‌توانند با تهیه بلیت وارد ورزشگاه شوند.

خلیلی:‌شانس ما دو برابر است‌

محسن خلیلی، مهاجم پیروزی که با دو گل زیبا  مقابل صبا حالا به تنهایی در صدر جدول گلزنان ایستاده، درباره تعیین سرنوشت لیگ هفتم می‌گوید: حتی زمانی که پیروزی تیم بدون شکست لیگ بود و سپاهان به دلیل بازی‌های آسیایی دیدارهای معوقه‌ای در لیگ داشت، ما اصلی‌ترین رقیب خود را سپاهان می‌دانستیم، حالا هم تنها چیزی که باعث می‌شود با اطمینان از قهرمانی بگوییم دوری 6 ساله از قهرمانی است، باید از اعتبار یکی از دو قطب فوتبال پایتخت در‌ آسیا دفاع کنیم.

وی تاکید کرد: در دیدار امروز شانس ما دو برابر سپاهان است.

عقیلی: شایسته قهرمانی هستیم‌

اما این که سپاهانی‌ها هم تا این حد شانس برای پیروزی قائل هستند یا نه از اظهارات کاپیتان این تیم تا حدی مشخص است.

هادی عقیلی، کاپیتان زردپوشان اصفهانی، این رقابت را با شرایط کنونی از پایه غیرقابل مقایسه عنوان می‌کند. عقیلی به شرایط سپاهان در طول یک سال اخیر اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: سپاهان به دلیل جام باشگاه‌های جهان و پیشتر لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا حداقل 12‌سفر برون‌مرزی داشته است. با وضعیتی هم که در کسر امتیاز و کمیته انضباطی ایجاد شد، ناچار شدیم 3 ماه خارج از خانه بدون تماشاگر به میدان برویم.به عقیده وی، سختی‌های کار سپاهان قابل مقایسه با پیروزی نبوده است. او این سختی‌ها را دلیل انگیزه بیشتر سپاهان در روزهای آخر می‌داند.

عقیلی سپاهان را شایسته‌تر از پیروزی برای کسب عنوان قهرمانی می‌داند و می‌افزاید: وقتی دو مدعی قهرمانی یعنی پیروزی و صباباتری را در دور رفت شکست دادیم، پس تیم شایسته‌ای هستیم و در مصاف دوباره با پیروزی باز هم می‌توانیم این نتیجه را تکرار کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها