ایسنا: کمردرد بیماری تقریبا شایعی است که هر فرد در طول عمر حداقل یک بار به آن دچار می‌شود. چاقی و برآمدگی شکم در درازمدت به مفاصل بین مهره‌ها فشار وارد کرده و باعث ایجاد دردهایی در ناحیه کمر می‌شود. دکتر علی ترکمان، متخصص ارتوپدی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: طبق آمار حدود 80 تا 85‌درصد افراد حداقل یک بار در طول عمر به کمردرد دچار می‌شوند.
کد خبر: ۱۶۸۱۶۷
 وی با بیان این‌که حدود 95 درصد کمردردها علت مکانیکال دارد که به دنبال افزایش فشار بر ستون فقرات و عدم تناسب بدن ایجاد می‌شود، افزود: التهاب دیسک‌های بین‌مهره‌ای و همچنین عفونت‌ها و تومورهای این ناحیه باعث ایجاد کمردرد می‌شوند. دکتر ترکمان در‌این‌باره ادامه داد: افزایش فشار بر ستون فقرات می‌تواند باعث ایجاد آرتروز در مفاصل بین مهره‌ها و در نهایت ایجاد درد شود. همچنین فشارهای وارد شده به بدن ممکن است باعث شود دیسک‌های بین مهره‌ای از محل خود خارج شده و به نخاع یا ریشه‌های عصبی فشار آورده و ایجاد درد کنند.

این متخصص ارتوپدی، دیسک بین مهره‌ چهارم و پنجم را شایع‌ترین نوع دیسک ستون فقرات دانست و گفت: حدود 80‌تا 90 درصد از بیماری‌های دیسک کمر، دیسک بین مهره4 L و5 L است. پس از آن دیسک بین مهره5‌ L و1 L یعنی آخرین مهره‌ کمری و اولین مهره‌ خاجی شایع است. همچنین دیسک بین مهره3‌ L و4 L با شیوع کمتر نسبت به موارد قبل دچار بیرون‌زدگی شده و مشکلاتی را برای فرد ایجاد می‌کند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها