کاهوسبزی عید و سلامتی

کد خبر: ۱۶۵۲۷۳

در درمان برونشیت‌های سخت، سیاه سرفه،‌ تحریکات عصبی و رفع روماتیسم نیز موثر است.

کاهو به علت داشتن مقادیر زیاد سلولز، تخلیه امعاء را آسان می‌کند و برای مبتلایان به یرقان، انسداد مجاری کیسه صفرا و اشخاصی که کلسترول خونشان زیاد است و استعداد چاق شدن دارند بسیار مفید است. کاهو مقداری آهن، مس، فسفر، کلسیم و سدیم و منگنز و ویتامین‌های A (به مقدار زیاد)، B، C و E دارد.

هر 100 گرم کاهو تولید 30 کالری حرارت می‌کند.

آب  پروتئین  مواد قندی  کلسیم  آهن  ید ‌ فسفر  پتاسیم  منیزیم  ویتامین‌هایA  وB وC و E و K  چربی ‌ ازته موادی هستند که در کاهو وجود دارد.

به طور متوسط هر28 گرم کاهو 3 کالری دارد. هرچه برگ‌های کاهو سبزتر باشد ویتامین و کلروفیل بیشتر دارد. کاهوی پخته هضمش راحت‌تر و خاصیت غذایی بیشتری دارد.

طبیعت کاهو سرد و خنک می‌باشد اگر با سرکه خورده شود اشتها را زیاد می‌کند. اگر با عصاره هویج خورده شود خاصیت آن افزایش می‌یابد. برای سر درد ، زکام و درد سینه مفید می‌باشد.

در درمان کم خونی موثر است. برای تقویت بینایی توصیه شده است.

در معالجه یرقان  انسداد مجاری طحال و کبد   صفرا موثر می‌باشد.

کاهو پوست صورت را با طراوت کرده و باعث سرخی گونه‌ها می‌گردد.

اگر بصورت ناشتا میل شود موی سر را به رنگ سیاه زیبایی در می‌آورد.

در زمان رژیم لاغری توصیه می‌شود قبل از شروع غذا یک ظرف پر سالاد کاهو بخورند. کاهو به دلیل حجم زیادی که در معده اشغال می‌کند باعث می‌شود تا میل کمتری به غذا داشته باشند.

تذکر

زیاده روی و افراط در مصرف کاهو برای افراد مبتلا به سل و تنگی نفس مضر می‌باشد.

زیاده روی و افراط در مصرف آن باعث ایجاد فراموشی  نفخ روده‌ها  ضعف بینایی و سستی در بدن می‌شود و نعنا این مشکلات را رفع می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها