لطف الله فروزنده

دستاورد مشارکت آگاهانه

انتخابات در نظام مردم سالار دینی ایران مانور قدرت ، اراده ، ثبات و مشارکت مردم است . مردم با انتخاب گفتمان انقلاب اسلامی ، در برابر نظام سلطه ابراز قدرت و از دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی با شجاعت و عقلانیت دفاع می کنند. طراوت و نشاط مردم ایران الگویی برای همه ملت های آزادیخواه است . این ملت بزرگ ، فهیم و آگاه با حضور میلیونی در انتخابات وظیفه و تکلیف الهی و ملی خود را به نحو احسن انجام می دهند. در همین ارتباط، هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از جایگاه و ویژگی خاصی برخوردار است . در حال حاضر، ایران اسلامی در سایه مواضع قوی و محکم به دنیا نشان داد در استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای و حق قانونی خود جدی است . گزارش آژانس ، چهره پلید و دروغ نظام سلطه را رسوا کرد و ایران در عرصه بین المللی و معادلات منطقه نقش فعال و تعیین کننده ایفا کرد.
کد خبر: ۱۶۴۵۷۰

عملکرد دولت و مجلس اصولگرا، گفتمان خدمت به مردم را گفتمان غالب کرد. نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه همدلی و وحدت بسرعت در پی رسیدن به اهداف عالی خود است . مسوولان و مردم همدل و همراه به تحقق چشم انداز 20ساله و سربلندی و سرافرازی ایران اسلامی فکر می کنند.

در این شرایط، دشمن قسم خورده ملت ایران با استفاده از انواع ترفندها و جنگ روانی به دنبال کتمان این موفقیت هاست . مروری بر مواضع شبکه های رسانه ای بیگانه نشان می دهد که مشارکت گسترده مردم عامل ارائه این موفقیت ها و بزرگ ترین ضربه به نظام سلطه است . در آستانه 24اسفند تاکید بر چند نکته ضروری است:

اولین نکته مهم تاکید بر مشارکت میلیونی ملت سلحشور و بزرگ ایران در انتخابات است . این مشارکت ، اتحاد ملی را تقویت و زمینه انسجام اسلامی را فراهم خواهد کرد. نوع و میزان مشارکت مردم در مناطق مختلف کشور اتحاد و انسجام را نهادینه خواهد کرد. تجربه انتخابات 3دهه گذشته حکایت از آن دارد که حضور گسترده مردم در انتخابات از سویی پاسخی دندان شکن به دشمن خواهد بود و از سوی دیگر مواضع مسوولان نظام را تقویت و اثرگذار، اپوزیسیون را ناامید و افکار عمومی بین المللی را به نفع ملت ایران خواهد کرد. دشمنان از دست اندازی به باورها و اعتقادات مردم ناامید شدند. آزادیخواهان و کشورهای مستقل در مبارزه با نظام سلطه مصمم تر خواهند شد. ایجاد چنین فضایی دستاوردهای فراوان سیاسی ، فرهنگی ، اقتصادی و بین المللی در پی دارد که ضمن تقویت موضع بین المللی و جهانی کشور، موانع حل مشکلات داخلی کشور را نیز رفع و آثار و برکات فراوانی در سایه لطف الهی نصیب ملت شریف ایران خواهد کرد.تشکیل مجلسی مقتدر، توانمند، کارآمد، دردآشنا و مردمی با ریل گذاری دقیق و درست از طریق قانونگذاری و نظارت ، گفتمان ، خدمتگزاری و توسعه عدالت محور را در کشور تسریع خواهد کرد. مردم آگاه ایران می دانند با حضور گسترده و انتخاب آگاهانه ، کشور همچون گذشته به سوی اهداف چشم انداز و قانون اساسی حرکت خواهد کرد. بدون حضور گسترده مردم تصور هرگونه رشد، عدالت ، توسعه و پویایی بی معناست . بنابراین همه گروه ها و آحاد مردم باید همت و تلاش خود را بر مشارکت گسترده ، پرشکوه و آگاهانه در انتخابات قرار دهند.

مجلس از چند بعد بر رشد و توسعه کشور تاثیر می گذارد. یک بعد رویکرد و گفتمانی است که مجلس دنبال می کند. مجلس کارآمد، مجلسی است که گفتمان عدالت ، خدمت به مردم ، احیای ارزش های اسلامی ، دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و حل مشکلات مردم را هدف و رویکرد استراتژیک خود قرار دهد. بعد دوم ، قانونگذاری برای تحقق این رویکرد است . توجه به اصلاح نظام اقتصادی در چارچوب سیاست های ابلاغی اصل 44، ایجاد فضای مشارکت مردم در صحنه اقتصاد، تعیین اولویت مهار تورم به عنوان مهم ترین دغدغه مردم ، ایجاد فضای مناسب فرهنگی ، ارزشی ، تحکیم باورها و اعتقاد مردم باید از مهم ترین دغدغه مجلس در حوزه قانونگذاری باشد.

بعد سوم ، مجلس باید از طریق نظارت کارآمد، موثر بر اجرای قانون ، برنامه ها و عملکرد دستگاه های اجرایی از سویی زمینه اجرای قوانین مادر مانند قانون مدیریت خدمات کشوری ، قانون ابلاغ سیاست های اصل 44، قانون مبارزه با فساد را فراهم کند و از سوی دیگر، تدبیر، سلامت ، توانمندی وزرا و زیر مجموعه آنها را با شجاعت و عقلانیت نظارت کند و با هدایت و نظارت موثر بستر بهبود عملکرد آنها را فراهم کند.تحقق این وظایف دارای 2پیش شرط اساسی است که با حضور آگاهانه مردم محقق خواهد شد.

1- انتخاب نمایندگانی شجاع ، مومن ، ارزشی ، درد آشنا، مردمی ، ساده زیست ، زیست پاک ، کارآمد و آزمون پس داده.

2- نمایندگان از نظر رویکرد و برنامه همدل باشند. تجربه نشان داده است نماینده هر چه قوی و کارآمد باشد، بدون داشتن یار و انجام کار گروهی نمی تواند منشاء اثر باشد. مردم باید افرادی همدل و همراه با برنامه مشخصی را انتخاب کنند؛ چرا که کارآمدی مجلس در سایه کار جمعی و تیمی است . تشکیل یک مجلس با روحیه جمعی و تیمی از افراد صاحب نظر، معتقد، متخصص و اهل کار جمعی زمینه حل ریشه ای مشکلات اقتصادی را فراهم می کند.

با این اوصاف ، ملت بزرگ و انقلابی ایران روز جمعه 24اسفند با حضور میلیونی و انتخاب افرادی شایسته یک بار دیگر برگ زرینی بر کارنامه درخشان خود خواهد افزود. به امید سربلندی و سرافرازی ملت بزرگ ایران اسلامی.

لطف الله فروزنده
قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها