دفتر صادرات بین المللی اعلام کرد ایران با اختصاص 11 درصد واردات جهانی اسباب بازی به خود سومین واردکننده این محصول در جهان طی سال های 2004 تا 2008 شناخته شده است.
کد خبر: ۱۶۳۶۵۹

به گزارش فارس ، یک موسسه مطالعاتی به نام دفتر صادرات بین المللی گزارشی را در مورد واردات و صادرات اسباب بازی در جهان طی سال های 2004 تا 2008 منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش ، آمریکا بزرگترین وارد کننده اسباب بازی در جهان طی سال های 2004 تا 2008 شناخته شده است. این کشور 17 درصد از واردات جهانی اسباب بازی طی دوره مذکور را به خود اختصاص داده است.پس از این کشور ، انگلیس در رتبه دوم قرار گرفته است.

در میان 10 واردکننده بزرگ اسباب بازی در دنیا دو کشور از خاورمیانه قرار دارند. ایران به عنوان سومین واردکننده بزرگ اسباب بازی در جهان و بزرگترین وارد کننده این محصول در خاورمیانه شناخته شده است.

ایران در مجموع 11 درصد از کل واردات جهانی اسباب بازی طی سال های 2004 تا 2008 را به خود اختصاص داده است.

امارات در جایگاه هشتم جهان و در جایگاه دوم در خاورمیانه از این نظر قرار گرفته است.

کشورهای هند، چین، هنگ کنگ، کانادا، امارات، استرالیا و بلغارستان به ترتیب به عنوان چهارمین تا دهمین واردکنندگان بزرگ اسباب بازی در جهان شناخته شده اند.

بر اساس گزارش دفتر صادرات بین المللی ارزش بازار اسباب بازی در خاورمیانه 5/1 میلیارد دلار در سال است که با 8/11 درصد رشد در سال مواجه است. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها