عباس محمدنژاد

ملزومات انتخابات

گرچه زمینه سازی برای برگزاری انتخابات 24 اسفند از چند ماه پیش آغاز شده است ، اما از امروز و با آغاز تبلیغات انتخاباتی کاندیداها، فضای ظاهری کشور رنگ و بوی انتخاباتی به خود می گیرد، انگار تا زمانی که پوستر و عکس کاندیداها را به در و دیوار نبینیم ، نزدیکی انتخابات را باور نمی کنیم.
کد خبر: ۱۶۳۳۳۷

البته در این دوره با توجه به اصلاحاتی که در قانون انتخابات مجلس صورت گرفت ، ممنوعیت هایی در خصوص چاپ پوستر و بنرهای انتخاباتی ایجاد شد ، اما کاندیداها می توانند در قالب جزوه ، بروشور و کارت خود را معرفی و برنامه هایشان را اعلام کنند.

اما این یک روی سکه است و روی دیگر آن ملزوماتی است که کاندیداها، جریانات و گروه های سیاسی و مجریان برگزاری انتخابات بویژه مردم باید آن را مد نظر قرار دهند.

مجلس شورای اسلامی همان گونه که امام راحل فرمودند، در راس امور قرار دارد. وظیفه مهم آن یعنی قانونگذاری و نظارت از مجلس جایگاهی حساس و تاثیرگذار ساخته است ، همان گونه که رئیس جمهور به آن اشاره کرده ، با وضع یک قانون صحیح مسیر برای اجرای بسیاری از مصوبات هموار می شود، بنابراین اهمیت بالای وجود مجلس کارآمد و قوی ایجاب می کند افکار عمومی در مدت زمان باقیمانده تا انتخابات برای انتخاب نماینده ای متخصص و متعهد پیگیر برنامه های کاندیداها باشند.

کاندیداها نیز نباید فراموش کنند که ذهن آگاه مردم ، تبلیغ را از تخریب تمیز داده و در مقابل بداخلاقی های انتخاباتی واکنش نشان می دهند. اخلاق انتخاباتی که مدتی است بحث آن در محافل سیاسی مطرح است ، تنها شعار نباید باشد، بلکه افکار عمومی انتظار دارد واقعیات را بشنود تا آگاهانه انتخاب کند.

هم اکنون با اقدامات مناسب وزارت کشور و شورای نگهبان در بررسی صلاحیت کاندیداها، طیف های مختلف فکری و سیاسی در انتخابات حضور دارند و امکان رقابت در تمامی حوزه های انتخابیه فراهم و تبلیغات تخریبی که برخی گروه های سیاسی داخل همسو با بیگانگان برای مظلوم نمایی مطرح کرده بودند، خنثی شده است ، بنابراین دیگر بهانه ای برای نیامدن در پای صندوق های رای وجود ندارد.

در این میان آنچه اهمیت این انتخابات را به عنوان نمایش عمومی حضور مردم دو چندان می کند، تحولات اخیر در خصوص مسائل مهم کشور از جمله پرونده هسته ای است. صدور قطعنامه سوم شورای امنیت علیه کشورمان که با بی توجهی محض به گزارش مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان تنها مرجع تخصصی هسته ای صورت گرفت ، بار دیگر لزوم حمایت مردم را از نظامی که 30سال برای استواری آن فشارهای گوناگون را تحمل کرده اند، نشان می دهد.

تحمل همین فشارها بود که کشور را به سوی خودکفایی و پیشرفت در رشته های متعدد علمی و فناوری سوق داده است ؛ مگر نه این که انسان ها در شرایط دشوار توانسته اند خلاقیت های خود را بروز دهند. هم اکنون کشور با وجود فشارهای دشمنان خارجی و همراهی برخی جریان های داخلی با این فشارها، در موضع اقتدار قرار دارد و این اقتدار با حضور گسترده مردم در انتخابات تقویت خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها