یکی از موضوع‌های جالب درباره رابرت کاپا این است که ماه پیش مجموعه تازه‌ای از عکس‌های این عکاس از جنگ داخلی اسپانیا کشف شد. صدها نگاتیو کاپا از این جنگ در داخل چمدانی قرار داشت که به تازگی پیدا شده است. در طول حدود 70 سال گذشته همه گمان می‌کردند این چمدان مفقود شده است. کاپا پس از پایان جنگ داخلی اسپانیا به فرانسه بازگشت و در سال 1939 نیز این کشور را به مقصد امریکا ترک کرد.
کد خبر: ۱۶۰۷۸۶

توصیه خود او نیز بر این بود که این مجموعه عکس‌هایش از جنگ داخلی اسپانیا در جریان اشغال فرانسه از سوی نازی‌ها از بین رفته است.

کاپا در سال 1954 درگذشت اما یک سال بعد از آن زمزمه‌هایی از نجات یافتن این مجموعه ارزشمند شنیده شد. چمدان فراموش‌شده کاپا توسط یکی از دیپلمات‌های مکزیکی که در دوران قدرت‌گرفتن پانچو ویلا خدمت می‌کرد به کشور مکزیک منتقل شد و پس از آن برای مدتی نزدیک به بیش از نیم قرن در این کشور باقی ماند. ماه گذشته این مجموعه در اختیار مرکز بین‌المللی عکاسی در منهتن قرار گرفت. این مرکز از سوی برادر رابرت کاپا راه‌اندازی شده است.

کاپا در سال 1913 با نام آندره فریدمن در بوداپست متولد شد. وقتی هیتلر در آلمان به قدرت رسید کاپا به همراه نامزد لهستانی خود به پاریس رفت و تلاش کرد تا یک بنگاه مستقل فروش عکس‌های خبری راه بیندازد که توسط 3 نفر اداره می‌شد: او، نامزدش و یک فرد ثروتمند امریکایی به نام رابرت کاپا. آنها به این ترتیب توانستند برای مدتی کار خود را ادامه دهند تا این‌که خیالی‌بودن فردی به اسم کاپا مشخص شد و به این ترتیب آندره فریدمن پس از آن به نام همان رابرت کاپا شناخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها