فرمانده نیروی هوایی ارتش خبر داد:

طراحی نسل جدید هواپیماهای رادارگریز

گروه سیاسی: فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از طراحی نسل 5 هواپیماهای پنهانکار (رادار‌گریز) از سوی ارتش خبر داد. به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ احمد میقانی در نشست مطبوعاتی خود که به مناسبت روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی تشکیل شده بود، درباره اقدامات انجام‌شده برای ساخت هواپیماهای جدید در کشور گفت: در حال ارتقای رزمی هواپیمای صاعقه در بعد راداری، موشکی و توان رزمی هستیم.
کد خبر: ۱۵۸۴۸۸

وی درباره طراحی و ساخت هواپیماهای پنهانکار نیز خاطرنشان کرد: مراحل طراحی این هواپیما انجام شده و در مراحل اولیه ساخت قرار داریم. فرمانده نیروی هوایی ارتش خاطرنشان کرد: ما شاهد پرواز هواپیماهای صاعقه در گذشته بودیم و هم اکنون برای ارتقای رادار، موشک و توان رزمی این هواپیما تلاش می‌کنیم و امیدواریم در آینده نزدیک، خبرهای خوبی از تکمیل این هواپیما داشته باشیم.

میقانی همچنین با اشاره به این‌که در عرصه هوا فضا به صورت گسترده وارد شده‌ایم، خاطرنشان کرد: تلاش در عرصه هوا فضا از ضرورت‌های حوزه دفاعی در کشور است؛ چون دستیابی به فناوری هوا فضا از نشانه‌های بالای خودکفایی است و از نظر کمک به صنایع دیگر و اشتغالزایی نیز بسیار موثر است.وی در ادامه، درباره برگزاری رزمایش جدید از سوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ما هر ساله رزمایش‌های متعددی داریم که البته رزمایش‌های جدید ما با رزمایش‌های گذشته تفاوت‌هایی داشته است، در بعد آفندی و پدافندی نحوه عمل در این رزمایش‌ها، متقارن با دکترین نامتقارن است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش همچنین با اشاره به برگزاری رزمایش مشترک زمینی و هوایی در منطقه جنوب غرب کشور خاطرنشان کرد: به دلیل آن‌که تهدیدهای نامتقارن وجود دارد ما نیز رزمایش‌های خود را بر این اساس نامتقارن برگزار می‌کنیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی درباره خرید هواپیما و تجهیزات هوایی از چین و روسیه نیز اظهار کرد: این تنها یک شایعه است و صحت ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها