پس از 6 ساعت دلهره و اضطراب در غرب تهران

مرد گروگانگیر، گروگان را کشت و خودکشی کرد

به دنبال 6ساعت گروگانگیری در غرب تهران ، مرد گروگانگیر پس از قتل گروگان با شلیک گلوله خودکشی کرد.
کد خبر: ۱۵۷۶۷۰

 به گزارش جام جم ، ساعت 22.15 یکشنبه ، زنی که مضطرب و هراسان نشان می داد، با مرکز فوریت های پلیسی 110تماس گرفت و گفت : دقایقی پیش به دلیل طولانی شدن غیبت همسرم که سردفتر یکی از دفاتر اسناد رسمی منطقه جنت آباد است با تلفن همراه او تماس گرفتم و متوجه شدم ، شوهرم یکی از دوستانش را به نام عباس در محل دفترخانه واقع در چهارباغ جنت آباد گروگان گرفته و قصد دارد او را به قتل برساند.

به دنبال این تماس ،ماموران کلانتری 137به محل عزیمت کردند و متوجه شدند مرد گروگانگیر به هویت نادر با یک قبضه سلاح شکاری دوست خود را در این محل گروگان گرفته و او را به قتل رسانده و با قفل کردن در و کرکره های دفترخانه تهدید می کند که اگر پلیس دست به اقدام بزند، بلافاصله خودکشی خواهد کرد.

گزارش به بازپرس ویژه قتل

به دنبال این ماجرا موضوع به بازپرس ویژه قتل تهران گزارش و با عزیمت بازپرس محمد شهریاری و امیر مصطفی نژاد معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی به محل ، مذاکره با فرد گروگانگیر آغاز شد.بازپرس ویژه قتل تهران دراین باره به «جام جم » گفت : پس از حضور در محل ، مذاکره با فرد گروگانگیر آغاز شد. او مدام تهدید می کرد که اگر کسی به وی نزدیک شود با سلاح شکاری اش که در اختیار دارد، بدون لحظه ای تردید شلیک خواهد کرد.

بازپرس شهریاری افزود: من و امیر مصطفی نژاد از وی خواستیم خود را تسلیم کند؛ اما وی مدام تکرار می کرد مقتول از نگاه من مهدورالدم بوده و باید کشته می شد.مرد گروگانگیر می گفت : من و عباس هر دو کار ساختمانی می کردیم و با خرید و فروش زمین رابطه مالی داشتیم ، اما پس از مدتی متوجه شدم او دوست خوبی نیست .

بازپرس جنایی افزود: چندین بار قصد داشتم وارد محل شوم ، اما او به وسیله دوربین هایی که اطراف دفتر کار گذاشته بود، تمام رفت و آمدها را کنترل می کرد.

دعوت از رئیس سردفترها

شهریاری افزود: متهم تعادل روحی نداشت و ما برای وادار کردن وی به تسلیم حتی از رئیس کانون سردفترها خواستیم در محل حادثه حضور پیدا کند، اما متهم بر تصمیم خود اصرار می کرد و در مرحله دیگر نامه ای را از سوی پسر خردسال مرد گروگانگیر با مضمون «پدر من تو را دوست دارم ، ما را تنها نگذار» در اختیار وی قرار دادیم ؛ اما او بی توجه به نامه گفت : من می دانم که به اتهام قتل دستگیر و مجازات می شوم ؛ اما نمی توانم شاهد آن باشم که با دستبند مقابل همسر و فرزندانم قرار گیرم .

 آخرین شلیک

بازپرس ویژه قتل تهران افزود: پس از این مذاکرات متهم گفت : من دلایل قتل دوستم عباس را در رایانه خود ثبت کرده ام و سرانجام پس از 6ساعت مذاکره یکباره صدای شلیکی از درون دفترخانه به گوش رسید و پس از ورود به محل مشخص شد نادر مرد گروگانگیر با قرار دادن لوله سلاح شکاری به زیر چانه اقدام به شلیک کرده و به زندگی خود خاتمه داده است .

بازپرس جنایی افزود: پس از این حادثه دلخراش دستور انتقال جسد هر دو نفر به پزشکی قانونی صادر و با ضبط رایانه متهم بررسی درباره انگیزه حادثه آغاز شده است .

تلاش ها بی نتیجه ماند

فخرالدین جعفرزاده معاون دادستان و سرپرست دادسرای جنایی درباره این حادثه به خبرنگار ما گفت : تصاویر ضبط شده از سوی بازپرس جنایی و مکالمات مربوط به وی و متهم ، حاکی از تلاش بسیار جدی برای وادار کردن مرد گروگانگیر به تسلیم بود، اما متاسفانه متهم به دلیل نداشتن شرایط روحی مناسب که شاید ناشی از مصرف قرص بوده باشد، سرانجام پس از 6ساعت اقدام به خوکشی کرد.

سرپرست دادسرای جنایی افزود: موضوع پرونده در حال بررسی و تحقیق است و با توجه به اظهارات خانواده مقتول ، میان متهم و مقتول اختلاف چندانی وجود نداشته و آنها با یکدیگر رابطه خانوادگی داشته اند. جعفرزاده تصریح کرد: خودکشی در آموزه های دینی ما مطرود است و اگر هم اختلافی میان افراد وجود دارد، قانون می تواند با بررسی دقیق حقوق هر کس را مشخص کند؛ ای کاش مرد گروگانگیر موضوع اختلاف را از طریق قانون پیگیری می کرد تا امروز شاهد عزادار شدن 2خانواده و یتیم شدن چند کودک نباشیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها