نبرد تیم‌های ایرانی در میدان امنیت اینترنت اشیاء

دومین المپیک فناوری در بخش اینترنت اشیاء با حضور ۱۱۶ تیم داخلی در حالی برگزار شد که محور اصلی آن چالش‌های امنیت سایبری و طراحی دیوایس‌های هوشمند بود. به گفته مدیر اجرایی و رئیس کمیته علمی این لیگ، تیم‌های خارجی به‌دلیل موانع سیاسی، هزینه‌های سفر و نبود اسپانسر از حضور و رقابت در ایران انصراف دادند.
دومین المپیک فناوری در بخش اینترنت اشیاء با حضور ۱۱۶ تیم داخلی در حالی برگزار شد که محور اصلی آن چالش‌های امنیت سایبری و طراحی دیوایس‌های هوشمند بود. به گفته مدیر اجرایی و رئیس کمیته علمی این لیگ، تیم‌های خارجی به‌دلیل موانع سیاسی، هزینه‌های سفر و نبود اسپانسر از حضور و رقابت در ایران انصراف دادند.
کد خبر: ۱۵۲۵۲۸۹
 
دکتر محمدسعید جهانگیری، عضو هیأت علمی گروه مهندسی کامپیوتر دانشگاه رازی با بیان این‌که این رقابت در دو بخش «اینترنت» و «تینگز» برگزار می‌شود، اظهار کرد: یک‌سری از چالش‌های تعریف‌شده در این لیگ مربوط به بخش اینترنت و برخی دیگر مرتبط با بخش تینگز می‌شود، به این معنا که ما در دو حوزه اصلی اینترنت و تینگز (اشیاء) رقابت را برگزار می‌کنیم. بخشی از چالش‌ها به حوزه اینترنت و مسائل امنیتی مربوط است و بخشی دیگر به طراحی و توسعه سخت‌افزار و دیوایس‌های هوشمند ارتباط دارد. 
وی خاطرنشان کرد: تیم‌ها برای برخی چالش‌ها باید سامانه‌های نرم‌افزاری را طراحی و راه‌اندازی کنند. برخی از چالش‌ها به‌صورت خودکار نمره‌دهی شده و نتایج در اسکوربورد زنده نمایش داده می‌شود. چالش‌های سخت‌افزاری نیز توسط داوران تخصصی ارزیابی می‌شود.
newsQrCode
برچسب ها: اینترنت اشیا
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها