حیات حماس ممات صهیونیست‌ها

تنها ساعاتی بعد از تاییدرسمی به‌شهادت‌رسیدن یحیی سنوار رژیم‌صهیونیستی، آمریکا وسایر رسانه‌های حامی این رژیم،ضمن ابرازخرسندی از ترور فرمانده ارشدو فرمانده اصلی عملیات«طوفان الاقصی»،آینده جدیدی رابرای حماس وغزه پیش‎‌‌بینی کردند.
تنها ساعاتی بعد از تاییدرسمی به‌شهادت‌رسیدن یحیی سنوار رژیم‌صهیونیستی، آمریکا وسایر رسانه‌های حامی این رژیم،ضمن ابرازخرسندی از ترور فرمانده ارشدو فرمانده اصلی عملیات«طوفان الاقصی»،آینده جدیدی رابرای حماس وغزه پیش‎‌‌بینی کردند.
کد خبر: ۱۴۷۸۷۶۰
نویسنده سیده‌حسنا پیروان - کارشناس مسائل بین‌الملل
 
آینده‌ای که بیش از آن‌که بر شواهد و دلایل متقن استوارباشد، شبیه به آرزوهای مشترک واشنگتن و تل‌آویو است.به عبارت بهتر، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس اهدافی را درخصوص شهادت یحیی سنوار ترسیم کرده بودند که هیچ‌یک از آنها در میدان تحقق نیافته و اکنون، هزینه‌های انتقام خون پاک این شهید بزرگوار نیز گریبانگیر آنها شده است. 

نتانیاهو وحشت‌زده است 
درپی انتشار خبر شهادت مظلومانه و قهرمانانه یحیی سنوار، بنیامین نتانیاهو در پیامی تصویری به اشغالگران، گفت: «حماس دیگر بر غزه حکومت نخواهد کرد و این آغاز روز پس ازحماس است.» مشابه این سخن را بایدن در بیانیه خود به کار برد و ترور فرمانده ارشد حماس را«فرصتی برای یک روز بعد درغزه بدون قدرت حماس»خواند. این اما پایان منازعه صهیونیست‌ها و گروه مقاومت حماس نبود و نیست. ناتوانی مطلق صهیونیست‌ها در رسیدن به اهداف خود در نوار غزه، کماکان به خشم استراتژیست‌ها و سردرگمی موساد و کابینه رژیم اشغالگر قدس منجر شده و چنانچه بارها اعلام شده، ارتش رژیم‌صهیونیستی نیز قدرت اعمال مدیریت راهبردی و استراتژیک خود بر میادین نبرد را از دست داده است. تکثیر میادین نبرد، نه‌تنها به بسط قدرت تل‌آویو منجر نشده، بلکه ضریب آسیب‌پذیری صهیونیست‌ها را دوچندان ساخته و خبری از آزادی اسرای صهیونیست در نوار غزه نیز نیست! تسلط بر محور نتساریم و فیلادلفیا، امروز دورترین و غیرواقع‌بینانه‌ترین هدفی محسوب می‌شود که نتانیاهو داعیه‌دار آن بوده و در مذاکرات قاهره و دوحه نیز مقاومت فلسطین ذره‌ای از مواضع خود در این خصوص عدول نکرده است.
   
معادله آوارگان پیچیده‌تر شده است 
استمرار درگیری‌ها در غزه و لبنان نشان می‌دهد که شهادت رهبران مقاومت (ازجمله شهید سیدحسن نصرا...، شهید اسماعیل هنیه و شهید یحیی سنوار) به ازبین‌رفتن توان سازماندهی و رزم گروه‌های مقاومت منجر نشده و این مسأله، بیش از پیش وحشت نتانیاهو نسبت به سناریوهایی که درآینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد را برانگیخته است. گفتاردرمانی نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس در این خصوص، حتی دیگر ساکنان اراضی اشغالی را راضی نمی‌کند! بحران آوارگان در شمال و جنوب اراضی اشغالی به گونه‌ای بسط پیدا کرده که شاهد تصاعد و تعمیق ناامیدی ساکنان آنها از «بازگشت به مکان غصبی آنها» هستیم.خطای راهبردی و محاسباتی نتانیاهو، بایدن و سایر جریانات همسو از آنجا نشات می‌گیرد که حذف سنوار را معادل حذف تمام حماس می‌دانند. این نتیجه‌گیری چیزی بیش از هیجان صهیونیست‌ها از دستاورد دندان‌گیرشان بوده و حاصل از ضعفی استراتژیک و احتمالا عدم شناخت کافی از طرف مقابل‌شان است.حذف سنوار گرچه ضربه‌ای بر پیکر حماس وارد آورد اما همان‌طور که خود نتانیاهو نیز در نهایت اذعان کرد، «جنگ هنوز تمام نشده است». دیوید ایگناتیوس، روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی در یادداشتی در واشنگتن‌پست به صهیونیست‌ها هشدار داد: «اسرائیل و آمریکا نمی‌توانند اعلام پیروزی در جنگ کنند، چراکه تاکنون سه تن از سران اصلی حماس را بدون این‌که حماس از بین برود حذف کرده‌اند.»
 توماس واریک، معاون سابق وزیر امور خارجه در امور سیاست ضدتروریسم در وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز ضمن تشریح ساز‌و‌کار و اشاره به ویژگی‌های منحصربه‌فرد حماس نوشت: «دیگر گروه‌هایی از این دست پس از مرگ رهبرشان از هم پاشیده‌اند، اما حماس در میان این گروه‌ها نادر است. این گروه برای مدتی دولت بالفعل غزه بوده است و این تجربه به حماس عمق سازمانی بزرگ‌تری نسبت به گروه‌های کوچک‌تر می‌دهد.»
همچنین دنی سیترینوویچ که سابقه ۲۵ سال فعالیت در واحدهای مختلف فرماندهی در اطلاعات دفاعی رژیم اشغالگر قدس را در کارنامه خود دارد، در یادداشتی در پایگاه شورای آتلانتیک اعلام کرد: «به‌جرأت می‌توان گفت که حتی پس از سنوار، سازمان حماس سقوط نخواهد کرد.»
   
نتانیاهو بر سر دوراهی مرگ
در اینجا باید نتانیاهو را به سیاستمداری تشبیه کرد که بر سر دوراهی مرگ قرار گرفته و هر انتخابی که صورت دهد، شکست وی را تضمین می‌کند. اکثر ساکنان اراضی اشغالی می‌گویند، دیگر دلیلی برای ادامه جنگ از سوی نتانیاهو و صهیونیست‌ها وجود ندارد و از سوی دیگر، استمرار جنگ از سوی کابینه رژیم اشغالگر قدس مولد بحران‌ها و آسیب‌های جبران‌ناپذیر و بسیار سختی در میدان و فرامتن میدان برای تل‌آویو بوده است.توقف جنگ یا ادامه آن،هر دوحکم سقوط نتانیاهو و همراهانش را امضا می‌کنند. فراتر از آن، اکنون یکی از کلیدی‌ترین گزاره‌های ادعایی نتانیاهوبه چالش کشیده شده است: اینکه حماس نابود می‌شود! 
واقعیات میدان پس از شهادت فرماندهان مقاومت نشان می‌دهد که انگیزه رزمندگان سازمان‌یافته و غیور این جبهه در مواجهه با دشمن صهیونیستی دوچندان شده و ابتکار عمل تاکتیکی آنها جایی برای خوش‌خیالی نتانیاهو، گالانت، بن‌گویر، اسموتریچ و همراهان آنها باقی نگذاشته است. سرنوشت صهیونیست‌ها در جنگ غزه و لبنان، چیزی جز شکست نیست. واقعیتی که به‌زودی مصادیق آن را در منطقه شاهد خواهیم بود ... .


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها