فرشاد شاهیاری در گفتگو با جام جم آنلاین:

مدیریت جهادی، تمیز و ثمربخش است 

تبلور مدیریت جهادی در عرصه صنعت

مدیریت تخصص محور و متعهدانه، در سایه برخی ثوابت و باورها تبلور پیدا می کند. یکی از این ثوابت، نگاه ارزشمدارانه به عرصه تولید و تلاش برای عینیت بخشی مطلق به آن است.
کد خبر: ۱۴۷۳۸۶۴
نویسنده مهندس فرشاد شاهیاری

به عبارتی بهتر موفقیت یک روند، مرهون چارچوب فکری و اصولی است که در این چارچوب تعریف می شود. رهبر معظم انقلاب اسلامی، در نامگذاری هدفمند سالها، همین اصل  کلان را موردتوجه و تصدیق قرار می دهند. استحکام  و تقویت حوزه صنعت مولد تولید و اشتغال خواهد بود.اگر دنبال جهش تولید با مشارکت مردم ( وفق فرمایشات رهبر معظم انقلاب هستیم، باید آن را در چارجوبی متعهدانه و تخصص محور بیابیم.

دراینجا قاعده کلانی وجود دارد که نمی توان از آن غافل شد:اینکه تحقق یک هدف عینی وعملیاتی ساختن آن، نیاز به یک چارچوب قوی و محکم دارد. این قاعده در خصوص تحقق شعار سال و پیشبرد اهداف تعیین شده در بطن آن نیز صادق است. این چارچوب بر دو مولفه استوار است:تخصص ( به معنای تسلط بر مبانی و تکنولوژی روز) و دیگری تعهد نسبت به اصول و بایسته هایی که تضمین کننده این هدف است.

در این خصوص نکته دیگری مطرح می شود که معطوف به روش  تحقق شعار سال است. این روش ، همان مدیریت جهادی است. اساسا مدیریت جهادی را محصول و خروجی نگاه متعهدانه و تخصص محور می دانیم. در اینجا کل روند محاسبه، نیازسنجی، مدیریت منابع انسانی و مدیریت ریسک، در یک چرخه معین و کاربردی به گردش در آمده و موفقیت کشور عزیزمان را در عرصه صنعت تضمین می کند. در یک نتیجه گیری کلی، لازم است تعهد و تخصص به مثابه دو بایسته و پیش شرط در حرکت رو به جلوی کشور در عرصه صنعت مورد توجه قرار گیرد .هدایت این بایسته ها در مجرای مدیریت جهادی، بهترین خروجی و نتیجه را برای ملت و نظام عزیزمان به همراه خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها