شکایت لبنان به سازمان ملل علیه جنایات رژیم صهیونیستی

پس از شهادت ۴ عضو دفاع مدنی لبنان، این کشور شکایتی علیه رژیم صهیونیستی به شورای امنیت سازمان ملل تقدیم کرد.
کد خبر: ۱۴۷۳۱۷۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از اسپوتنیک، پس شهادت چهار تن از اعضای دفاع مدنی توسط رژیم صهیونیستی، دولت لبنان امروز (سه‌شنبه) شکایتی را به شورای امنیت سازمان ملل علیه این رژیم ارائه کرد.

این شکایت پس از آن تنظیم شد که رژیم صهیونیستی خودرویی متعلق به دفاع مدنی را در شهر «فرون» مورد هدف قرار داد و باعث شهادت چهار تن از نیروهای دفاع مدنی شد که در حال انجام مأموریت اطفا حریق ناشی از حمله هوایی این رژیم بودند.

شکایت لبنان علیه این رژیم، توسط نمایندگی دائم این کشور در سازمان ملل متحد در نیویورک ارائه شد.

دستور تنظیم این شکایت توسط عبدالله بو حبیب، وزیر لبنان، تنظیم شده و در آن، لبنان حملات مکرر، عمدی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی به نیروهای امدادگر و مراکز بهداشتی را که نقض آشکار حقوق بشر و قوانین بین‌المللی محسوب می‌شود، محکوم شده است.

لبنان از اعضای شورای امنیت خواسته است تا این جنایات را محکوم کنند و این رژیم را مسئول بدانند و با استفاده از همه ابزارها، آن را تحت فشار قرار دهند تا به قوانین و عرف بین‌المللی پایبند باشد.

از سویی دیگر، بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی، نیز امروز از گسترش اهداف جنگ برای بازگرداندن ساکنان اراضی اشغالی شمال فلسطین که از درگیری‌ها در مرز با حزب‌الله فرار کرده بودند، خبر داد.

گفتنی است؛ در هفته‌های اخیر، تنش‌ها به شدت افزایش یافته است و نگرانی‌های بین‌المللی از گسترش جنگ بین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله و تبدیل آن به یک درگیری منطقه‌ای گسترده که دیگر کشورهای منطقه را نیز درگیر کند، رو به افزایش است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها