آغاز اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی؛ نتانیاهو به دادگاه عالی شکایت کرد

منابع خبری از آغاز آغاز اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی در همبستگی با خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه و در اعتراض به مانع‌تراشی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انعقاد توافق تبادل اسرا خبر دادند.
کد خبر: ۱۴۷۱۲۷۳

به گزارش جام جم آنلاین، منابع خبری اعلام کردند که اعتصاب سراسری در اراضی اشغالی در راستای همبستگی با خانواده‌های اسرای بازداشت‌شده در غزه و در اعتراض به مانع‌تراشی "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در انعقاد توافق تبادل اسرا آغاز شده است.

این اعتصاب شامل مدارس، دانشگاه‌ها، فرودگاه بن گوریون، حمل و نقل عمومی و بخش‌های گسترده‌ای از اقتصاد می‌شود.
 
پیشتر منابع عبری از تظاهرات ده‌ها هزار نفر از شهرک‌نشینان در تل‌آویو و درخواست آنان برای امضای فوری توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه خبر دادند.
 
یکشنبه‌شب، در پی کشته شدن ۶ اسیر صهیونیست در غزه، سراسر فلسطین اشغالی به صحنه تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و کابینه او تبدیل شد.
 
معترضان در اعتراض به مخالفت نتانیاهو با توافق تبادل اسرا، خواستار موافقت هرچه زودتر کابینه نتانیاهو با این توافق شدند.
 
هدف از برگزاری اعتصاب سراسری امروز دوشنبه فشار بر کابینه نتانیاهو جهت پذیرش توافق آتش‌بس و مبادله اسرا با مقاومت در غزه اعلام شده است.
 
پیش از این "بتسلئیل اسموتریچ" وزیر دارایی رژیم صهیونیستی از دادستان عمومی این رژیم خواست مانع از اعتصاب سراسری روز دوشنبه در سرزمین‌های اشغالی شود.
 
همزمان با آغاز اعتصاب عمومی که با هدف فشار بر کابینه تل‌آویو به راه افتاده است، بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر و "بتسلیل اسموتریچ" وزیر دارایی رژیم صهیوینستی در مخالفت با این اقدام عمومی صبح دوشنبه با ارائه شکوائیه به دادگاه عالی کار و کارگران این رژیم خواهان صدور حکم فوری برای جلوگیری از آغاز اعتصاب شدند.
 
نتانیاهو و اسموتریچ در شکوائیه خود به دادگاه عالی کار نوشته‌اند، اعتصاب برای شرایطی است که حقی در کار و از کارگران سلب شده باشد و اعتصاب اعلام شده کنونی دارای انگیزه سیاسی است.
 
به‌رغم این مخالفت‌ها، به دستور "آرنون َبَر-‌داوید" رئیس "هیستدورت"، اتحادیه کارگری و کارمندان، اعتصاب هم‌اکنون در فلسطین اشغالی آغاز شده است.
 
صبح امروز- دوشنبه- فرودگاه بن‌گوریون که اصلی‌ترین فرودگاه در فلسطین اشغالی است، پرواز‌های نشست و برخاست را متوقف کرد، قطار شهری در قدس اشغالی از کار بازماند، "اِگِد" شرکت بزرگ خطوط اتوبوس بین شهری و داخل شهری اخلال در کار خود را اعلام کرد، مراکز بزرگ خرید در‌های خود را باز نکردند، رستوران‌ها در مراکز بزرگی مانند تل‌آویو بسته ماند و با پیوستن اتحادیه معلمان به اعتصاب، تحصیل در مدارس ابتدایی و راهنمایی متوقف شد. کودکستان‌ها نیز از کار بازماندند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها