استفاده از تجربه عملیات اربعین برای خونخواهی شهید هنیه
سید رضا صدرالحسینی در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد

استفاده از تجربه عملیات اربعین برای خونخواهی شهید هنیه

به دلیل فشارهای رژیم صهیونیستی؛

سازمان ملل متحد فعالیت های بشردوستانه خود را در غزه متوقف کرد

سازمان ملل متحد امروز سه‌شنبه اعلام کرد که فعالیت های بشردوستانه خود در باریکه غزه را پس از دریافت دستور تخلیه اجباری شهر «دیرالبلاح» از سوی رژیم صهیونیستی،که منجر به ایجاد موانع جدی برای ارسال کمک‌ها و توزیع واکسن بیماری «فلج اطفال» ی که برای اولین بار طی ۲۵ سال گذشته این بیماری در باریکه غزه ظاهر شده، متوقف کرده است .
کد خبر: ۱۴۷۰۶۱۷

به گزارش جام جم آنلاین، بلومبرگ به نقل از یک مقام آگاه در سازمان ملل تایید کرد که این نهاد بین المللی پس از دستورات جدید رژیم صهیونیستی، مبنی بر تخلیه اجباری شهر «دیرالبلاح» که پس از اشغال، آن را "منطقه امن" در نظر گرفته بودنند و تنها منطقه‌ای بود که سازمان ملل بیشتر حجم فعالیت‌های بشردوستانه خود را در آنجا اجرا می‌کرد و هزاران آواره فلسطینی را در خود پناه داده بود، متوقف کرده است.
ین مقام آگاه تاکید کرد که اگرچه سازمان ملل متحد دستورات رسمی برای توقف صادر نکرده است، اما عملا قادر به ارسال کمک یا ارائه خدمات امدادی نیست.
 
وی در ادامه افزود: در حالی که سازمان ملل بار‌ها مجبور به تعویق انداختن چند ساعته فعالیت‌های خود شده بود، اما این اولین بار است که عملیات کمک رسانی در غزه به طور کامل متوقف شده است.
 
یادآور می‌شود که تعلیق فعالیت‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد تهدیدی برای به تاخیر انداختن کارزار واکسیناسیونی است که قرار بود اواخر هفته جاری با نظارت مستقیم سازمان ملل در حدود یک میلیون دوز از واکسن فلج اطفال را پس از کشف این ویروس در غزه توزیع کند.
 
در همین راستا آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک «آنروا» به نوبه خود تاکید کرد، در حالی که خانواده‌ها وغیر نظامیان فلسطینی مجبور به فرار از تنگه محاصره تانک ها، وبمب‌ها و حملات هوایی اشغالگران صهیونیستی هستند، وضعیت در باریکه غزه به شدت فاجعه بار است.
 
یادآور می‌شود تجاوزات مداوم رژیم صهیونیستی به باریکه غزه از هفتم اکتبر (مهر ماه) گذشته تاکنون منجر به کشته شدن بیش از ۴۰۴۷۶ نفر و مجروح شدن ۹۳۶۴۷ نفر و آوارگی اجباری چندین باره‌ی دو میلیون غیرنظامی در نتیجه بمباران و تخلیه اجباری مناطقی که به آن پناه برده اند شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها