سفیر تاجیکستان:

روابط خواهرخواندگی همدان و کلاب با گردشگری تقویت می‌شود

سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار همدان گفت: با توجه ویژه به خواهرخواندگی دو شهر همدان و کولاب روابط تجاری، اقتصادی و گردشگری، تسهیل و تقویت خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۶۹۵۶۷

به گزارش جام جم آنلاین همدان، زاهدی نظام‌الدین شمس‌الدین‌زاده در دیدار با دکتر علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان، اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه میان رئیس‌جمهور شهید ایران آیت‌الله دکتر رئیسی و آقای امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان روادید گردشگری یکماهه شهروندان دو کشور لغو شد.

سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: تبادلات تجاری ایران و تاجیکستان در سال ۱۴۰۲ به ۲۷۰ میلیون دلار رسیده و گسترش همکاری‌های مشترک میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان از اهداف توسعه کشور نوپای تاجیکستان خواهد بود.

وی ادامه داد: زبان، فرهنگ و دین مشترک بستر بسیار مؤثری در همکاری‌های مختلف دو کشور است و ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و تجاری استان همدان به ویژه ثبت جهانی هگمتانه زمینه همکاری‌های بسیار خوبی را فراهم کرده است.

زاهدی نظام‌الدین شمس‌الدین‌زاده اظهار کرد: قطعا در آینده نزدیک از متخصصین همدانی برای تبادل تجربیات با همتایان تاجیکستانی استفاده و ارتباط اتاق‌های بازرگانی و توسعه گردشگری بین دو کشور تقویت خواهد شد.

وی در پایان افزود: زمینه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی بسیاری برای ارتباطات قوی‌تر و مستحکم‌تر برای همکاری‌های مشترک وجود دارد و دیدار با استاندار همدان یک فتح‌الباب در مسیر همکاری‌های گسترده خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها