جزئیات دستبرد دزدان مسلح به خانه‌ای در غرب تهران

باند وحشت به روایت شاهد عینی

جزئیات دستگیری باند وحشت

هشت عضو باند مخوف سرقت که به باند وحشت معروف شده ومسلحانه به خانه‌ها دستبرد می‌زدند،درعملیات غافلگیرانه پلیس‌آگاهی تهران دستگیر شدند. متهمان در مدت چهار ماه به بیش از ۱۰خانه در تهران و کرج دستبرد مسلحانه زدند. آنها در آخرین سرقت خود با مالباخته درگیر و با ضربه شمشیر مجروح شدند.
کد خبر: ۱۴۶۸۹۵۶
نویسنده محمد غمخوار - دبیر گروه حوادث
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، اعضای این باند مخوف سرقت‌های خود را از اردیبهشت امسال با دستبرد به خانه‌ها در تهران و کرج آغاز کرده‌اند.اعضای این باند باوجود صاحبخانه وارد شده و با تهدید افرادی که آنجا بودند، اموال گران‌قیمت را سرقت می‌کردند. در حالی‌که تحقیقات برای دستگیری دزدان خشن آغاز شده بود، انتشار فیلم‌ سرقت‌های سریالی آنها در شبکه‌های اجتماعی جنجالی شد. در این فیلم پنج سارق مسلح با فشار‌دادن در پارکینگ وارد ساختمان شده و بعد از ورود به آپارتمانی با تهدید، طلاهای زن صاحبخانه و فرزندانش را سرقت کردند. مرد صاحبخانه در تشریح این ماجرا گفت:«دزدان با اسلحه کلاشینکف و کلت وارد خانه شده و یکی از آنها دو دخترم را در اتاق‌ زندانی‌کرد و بعد دهان دختر کوچک‌ترم را با دست‌گرفت تا جیغ نزند. چهار همدست او هم تمام اتاق‌ها را زیر و رو کردند تا اشیای‌ گران‌قیمت را سرقت‌ کنند. سارقان علاوه‌بر سرقت۳۰۰ میلیون‌تومان طلا، کفش دخترم و یک پلاستیک موز را هم برداشتند و بردند.»
با افزایش شکایت‌ها در تهران و کرج ماموران دریافتند، دزدان با تخریب در پارکینگ وارد خانه شده و خود را مقابل آپارتمان مورد‌نظر می‌رساندند. بعد با کارت در را بازکرده و ساکنان خانه را غافلگیرمی‌کردند. آنها در صورت ناکامی در سرقت با کارت، در خانه را زده و وقتی در باز می‌شد با تهدید اسلحه وارد می‌شدند. یکی از اعضای گروه، ساکنان خانه را در اتاقی زندانی می‌کرد و بقیه متهمان به جست‌وجو در خانه پرداخته و پول و طلا را داخل ساکی ریخته و فرار می‌کردند. دزدان در این سرقت‌ها بیشتر از خودروهای سمند، پرشیا و پژو ۲۰۶ استفاده کرده و برای ردیابی‌نشدن روی خودروها پلاک جعلی نصب می‌کردند. متهمان در یکی از سرقت‌های خود در شمال تهران هم، حدود ساعت ۱۰شب وارد ساختمانی شده و مستقیم به اتاق سرایداری رفته و با تهدید چاقو و اسلحه زوج سرایدار را مجبور کردند مقابل خانه یکی از ساکنان بروند و در بزنند. به‌محض بازشدن در، دزدان که چهار نفر بودند با سه قبضه کلت و یک اسلحه ساچمه‌ای که دردست داشتند واردخانه شدند. آنها ساکنان و زوج سرایدار را در اتاقی زندانی کرده و از پدر خانواده خواستند، محل گاوصندوق را به آنها نشان دهد. مردصاحبخانه در این حین با برداشتن شمشیری تزئینی که در خانه داشت به دزدان حمله کرد و دو نفر ازآنها رامصدوم کرد.دزدان هم با تیراندازی از محل فرارکردند. بررسی دوربین‌های مداربسته ساختمان نشان داد، با خودروی پرشیای سفید به محل سرقت آمده و با کلاه و پارچه چهره‌شان را پوشانده بودند. با بررسی پرونده‌ها و ردیابی دوربین‌های مداربسته مشخص شد، متهمان حرفه‌ای هستند و برای این‌که دستگیر نشوند بین سرقت‌های خود فاصله انداخته و هر‌بار به محله‌ای از تهران یا کرج دستبرد می‌زدند.دزدان بومی و ساکن تهران نبودند و ردیابی خودروی‌شان مشخص کرد در استان البرز مخفی شده و برای سرقت به تهران آمده و سریع به کرج البرز باز می‌گشتند. همین باعث شده بود اغلب سرقت‌هایشان در غرب تهران رخ دهد.  با کشف این سرنخ، کارآگاهان پلیس‌آگاهی تهران تحقیقات خود را روی استان البرز متمرکز کرده و شامگاه سه‌شنبه رد آنها را در یکی از شهرهای این استان به‌دست آوردند. چند تیم از کارآگاهان، دیروز مخفیگاه متهمان را محاصره کردند. ماموران می‌دانستند اعضای این باند مسلح هستند و درصورتی که متوجه حضور پلیس شوند دست به اسلحه می‌برند. به همین دلیل سعی کردند هنگامی که آنها درحال استراحت هستند وارد خانه شده و درعملیاتی غافلگیرانه متهمان را دستگیر کنند. هشت عضو این باند که اغلب اهل یکی از استان‌های غربی کشور هستند دستگیر شده‌اند‌. متهمان در بازداشت به‌سر می‌برند و تحقیقات از آنها ادامه دارد. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها