پسر ۴ساله؛ قربانی ارتباط پنهانی مادر

زن جوان که پس از ارتباط پنهانی با مردی و تعلل در انتقال پسر چهارساله‌اش به بیمارستان باعث مرگ او شده بود، به پرداخت دیه و شلاق محکوم شد.
کد خبر: ۱۴۶۸۸۲۹
 
به گزارش خبرنگار جام‌جم، تحقیقات پلیسی در این پرونده از دو سال قبل و با مرگ مشکوک پسربچه چهارساله‌ای در بیمارستانی در یکی از شهرهای مرکزی ایران آغاز شد. بررسی‌ها نشان داد، آثار شکنجه و ضرب‌وجرح روی بدن کیان وجود دارد. 
مادر کیان درتحقیقات گفت: پسرم در یکی از پارک‌های تهران آسیب دیده بود و وقتی به شهر خودمان آمدم با توجه به وضعیت جسمی‌اش تصمیم به انتقالش به بیمارستان گرفتم.این درحالی‌بود که پزشکی‌قانونی تاخیر در انتقال پسربچه به بیمارستان را در مرگ او موثر دانسته بود. درحالی‌که حادثه در تهران رخ داده بود، پرونده برای رسیدگی به پایتخت ارسال شد. با گزارش پزشکی‌قانونی، مادر کیان بازداشت شد و همسرش با حضور در دادسرا از او به دلیل ارتباط پنهانی با مردی به نام هومن و قتل پسرش شکایت کرد. او به ماموران گفت: «همسرم یک ماه قبل، با ترک خانه به اصفهان فرار کرد. او با هومن هم‌خانه شده بود و از هر دو به دلیل قتل پسرم شکایت دارم.»
با این شکایت هومن هم دستگیر شد و پرونده برای رسیدگی به اتهام قتل شبه‌عمد به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد. در ابتدای جلسه رسیدگی، پدر کیان از همسرش و هومن به اتهام قتل شکایت کرد. سپس زن جوان در جایگاه قرار گرفت و گفت: «دو سال بود با شوهرم زندگی نمی‌کردم. در این مدت جدا زندگی می‌کردیم و طلاق رسمی نگرفته بودیم. در یک گروه تلگرامی با هومن آشنا شدم که در تهران زندگی می‌کرد. بعد از مدتی همراه پسرم به تهران رفته و در خانه او زندگی می‌کردم. البته ما هم‌خانه بودیم و ارتباطی با هم نداشتیم. بعد از مدتی ادعا کرد متوجه ارتباط من با مرد دیگری شده و به او خیانت کرده‌ام. روز حادثه کیان را به پارک برده بودیم که متوجه گریه‌اش شدم. وقتی سمت او رفتم، سرش شکسته و صورتش خونی بود. هومن مرا در خانه حبس کرده بود و اجازه نمی‌داد پسرم را به بیمارستان ببرم. به همین دلیل به اصفهان بازگشتم و پسرم را به بیمارستان بردم. به من گرفتند کیان باید عمل شود اما پدرش برای امضای برگه رضایت به بیمارستان نیامد.»
رئیس دادگاه سپس ازهومن خواست از خود دفاع کند که او با رد اتهامش گفت: «زن جوان به من نگفته بود شوهر دارد و تصور می‌کردم مطلقه است. وقتی کیان در پارک زمین خورد، مادرش اجازه نداد او را به بیمارستان ببریم. من حتی دستم به این بچه نخورده بود و اتهام قتل او را قبول ندارم.»
پس از آخرین دفاعیات متهمان، قضات وارد شور شده و آنها را از اتهام قتل عمد تبرئه و به اتهام قتل شبه‌عمد به پرداخت دیه محکوم کردند. آنها همچنین به دلیل ارتباط پنهانی به تحمل شلاق محکوم شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها