ترور شهید هنیه در تهران و پاسخ قاطع ایرا

برداشت اول؛ از جنگ ۳۳ روزه تا ترور در تهران‌: با شکست صهیونیست‌ها از حزب‌ا... در جنگ ۳۳ روزه یا تموز (۲۳ مرداد ۱۳۸۵)، فصل جدیدی از عرصه راهبردی محاصره و شکست صهیونیست‌ها در منطقه باز شد که با جنگ ۲۲ روزه غزه و در نهایت طوفان‌الاقصی تکمیل شد. اینک نیز صهیونیست‌ها پس از ۱۰ماه جنایت جنگی و نسل‌کشی زنان، کودکان و مردم عادی و بی‌دفاع در غزه، به هیچکدام از اهداف سه‌گانه خود (نابودی حماس و جهاد اسلامی، کوچاندن مردم غزه به دیگر نقاط وآزادی اسرا بدون مذاکره)نائل نشده‌اند و دریک استیصال راهبردی نابودگر گرفتار آمده‌اند. ازسرهمین استیصال محض وبرای جبران شکست غزه،رژیم وباندجنایتکار درساعت ۲ بامداد۱۰مرداد۱۴۰۳ در یک عملیات تروریستی در قلب تهران،اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس را ناجوانمردانه به شهادت رساند. گرچه این ترور برای جبهه مقاومت خسارت‌بار است، اما نکته اساسی نقض آشکار حاکمیت ملی و تمامیت ارضی جمهوری اسلامی ایران و سکوت نهادهای بین‌المللی دراین باره است‌.این اقدام که قماری بزرگ توسط صهیونیست‌هامحسوب می‌شود، نباید و نمی‌تواند بدون پاسخ باشد.
کد خبر: ۱۴۶۸۷۹۱
نویسنده رضا کوچک زاده تهمتن / مدیررادیو گفت وگو
 
برداشت دوم؛ موج جهانی در قبال ترور:
در این فرآیند اقصی نقاط دنیا از آفریقا، آمریکای لاتین و اغلب دول غرب آسیا این تروررامحکوم کردند وهمدلی کم‌نظیری و روشنی بین ملل اسلامی شکل گرفته است. اما کشور‌های غربی نه تنها در قبال این اقدامات مبرهن تروریستی، هیچ گونه سرزنشی نسبت به صهیونیست‌ها روا نداشتند،بلکه درنشست شورای امنیت مانند رویکردی که در۱۰ماه گذشته نشان دادند همان رویه را در قبال این باند جنایتکار برای نسل‌کشی غزه پیش گرفته‌اند وازصهیونیست‌هادفاع می‌کنندوعملا همراه این جنایت شوم شده‌اند. این وضعیت نشان‌دهنده ناکارآمدی سازمان ملل و دیگر مجامع جهانی مدعی حقوق بشر و پایداری اصل تنازع بقاء در روابط بین‌الملل است که دولت‌ها برای بقای خود و ملت‌های‌شان بایستی با اتکا به توان بازدارندگی از امنیت خویش دفاع کنند.
 
برداشت سوم؛ مشروعیت پاسخ ایران: 
در این بستر به نظر می‌رسد تنها راه تنبیه متجاوز و عدم تکرار این اقدامات، پاسخ قاطع ایران است. مطابق با ماده ۵۱ منشور ملل متحد مبنی بر حق دفاع مشروع و حق اقدام متقابل برای تنبیه متجاوز براساس حقوق بین‌الملل، اقدام ایران در پاسخ به این تجاوزگری کاملا حقوقی و قانونی و قابل پذیرش در نظام جهانی منطبق با منشور ملل متحد است. از آنجا که نهادهای بین‌المللی در ضعیف‌ترین شرایط تاریخی خود هستند و هیچ گونه قدرت قانونی در برابر جنایات صهیونیست‌ها ندارند یا از خود نشان نمی‌دهند، طبعا مبتنی بر توان بازدارندگی کشور بایستی دشمن را پشیمان کرد. اکنون که سطح هماهنگی جبهه مقاومت منطقه‌ای در حد اعتلای اتحاد است، توان راهبردی ایران برای اعمال قدرت بازدارندگی خود مبتنی بر وعده صادق و انتقام بزرگ، ضامن خونخواهی شهید اسماعیل هنیه و دفاع از حیثیت و حاکمیت خویش است.

برداشت چهارم؛ پاسخ قاطع، مطالبه‌ای ملی:
ملت ایران، ترور ۱۰مرداد۱۴۰۳درتهران رالطمه‌ای به حیثیت تاریخی خود می‌داند و ازهمین زاویه در سطح افکار عمومی خواستار پاسخی قاطع و پشیمان‌کننده است تا صهیونیست‌ها بار دیگر جرأت اقدام نداشته باشند. هدف قرار دادن مکان‌های راهبردی در داخل مرزهای اشغالی تا منافع و پایگاه‌های سری و جاسوسی در منطقه و از بین بردن سران این رژیم، خواست اصلی ملت ماست. این اقدام می‌تواند مرحمی بر زخم‌های ۱۰ماهه مردم غزه وموجب روحیه گرفتن جبهه مقاومت دربرابر استکبار و حامیان صهیونیسم باشد و در سطح نهایی نیز، پیام بازدارندگی ایران را در منطقه و جهان به رخ می‌کشاند. اقدامی که هیچ منافاتی با تلاش همزمان برای برقراری آتش‌بس برای جنگ غزه ندارد و برای جمهوری اسلامی ایران انتقام سخت و آتش‌بس دو راهبرد و موضوع تفکیک شده از همدیگر است.
 
برداشت پنجم؛ عملیات مکمل رسانه‌ای: 
دراین عرصه، نقش سپهر رسانه‌ای کشورخاصه رسانه ملی امری مهم است. از آنجا که طبق تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی « رژیم صهیونیستی زشت‌ترین چهره باندی جنایتکار رادارد»عریان‌سازی این چهره زشت ومقابله با جنگ رسانه‌ا‌ی‌ دشمن، در همراهی با احساسات جریحه‌دار ملت ایران یک ضرورت اساسی است. سپهر رسانه‌ای می‌تواند با ایفای نقش مکمل در کنار قدرت عملیاتی کشور برای تنبیه دشمن، مارش همراه با انتقام و رجز عرصه نبرد باشد تا به بهترین وجه تقاص ترور تهران را در بستر بازدارندگی قدرتمند ملی بگیرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها