راه تعامل را باز کنید و کرسی‌های بین‌المللی را بگیرید

سعید فائقی: ورزش، مدیر ورزشی می‌خواهد

پس از معرفی احمد دنیا‌مالی به مجلس برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان، حاشیه‌ها هم شروع شده و خیلی‌ها منتقد او هستند و عکس برگ رای او به یکی از کاندیداها را سند کرده‌اند تا  بگویند او وزیری همسو با پزشکیان نیست.
کد خبر: ۱۴۶۸۸۲۴
نویسنده مرتضی رضایی - گروه ورزش
 
خیلی‌ها شرکت‌هایی که دنیا‌مالی در آنها عضویت دارد را مطرح کرده‌اند و خیلی‌ها هم اتهام می‌زنند که او با فسادهای مالی دست وپنجه نرم می‌کند. با این حال سعید فائقی، معاون سابق سازمان تربیت بدنی بر این عقیده است که از لحاظ ورزشی، دنیا‌مالی یکی از بهترین گزینه‌ها برای وزارت ورزش و جوانان است.

به نظر شما دنیا‌مالی گزینه مناسبی برای وزارت ورزش و جوانان است؟
وزیر پیشنهادی ورزش سابقه مدیریتی خوبی دارد. سال‌ها هم در ورزش و در راس فدراسیون قایقرانی بوده و آنچه که من می‌دانم این که رزومه‌اش موفق است.ازهمه مهم‌تر این‌که آدمی ورزشی است و به درد این پست می‌خورد. یک وزیر جدا از ساز و کارهای خاص برای مدیریت، باید اهل تعامل هم باشد. به خصوص در بعد بین‌المللی که دنیا‌مالی نشان داده این کار  را خیلی خوب بلد است.
 
به دلیل کرسی بین‌المللی که در قایقرانی گرفت؟
بله! این اتفاق کمتر می‌افتد. دنیا‌مالی کارش راخوب بلد است و می‌داند چطور مدیریت کند. در بعد سیاسی و اجتماعی و...هم دستی بر آتش دارد و عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته؛ از وزارت راه گرفته تا مجلس شورای اسلامی و ...
 
حرف مجلس شد، به نظر شما دنیا‌مالی از این مجلس رای اعتماد می‌آورد؟
چرا نیاورد؟ خودش از جنس مجلس است و به نظر من مشکلی از این بابت نخواهد داشت.

از روزی که نام دنیا‌مالی مطرح شده حاشیه‌های زیادی به وجود آمده. خیلی‌ها می‌گویند او مشکلات...
خبرها را خوانده‌ام. از این حاشیه‌ها همیشه هست اما تا جایی که من می‌دانم دنیا‌مالی شخص خوش‌نامی است. فکر می‌کنم بقیه کارشناسان هم نظرشان همین باشد. آنچه که می‌دانم او مدیری توانمند است و اتفاقا به درد همین ورزش می‌خورد. می‌تواند سرمایه بیاورد و می‌تواند ورزش را از این شرایط که در آن هستیم، نجات دهد. شما بروید منطقه آزاد انزلی را ببینید. اثر یکی مثل دنیا‌مالی آنجا دیده می‌شود.
 
پس نظر شما این است که او می‌تواند برای ورزش مثبت باشد.
قطعا.من به دوستان شما هم گفتم. اگر سوء مدیریت در ورزش نبود حالا ما خیلی موفق‌تر بودیم. مثالش همین المپیک. چطور می‌شود ۶ فینالیست ما نقره بگیرند؟ من که عقیده‌ام این است اگر یک مدیر ورزشی داشتیم با چنین مشکلاتی روبه‌رو نمی‌شدیم. 

شما از کرسی‌های بین‌المللی حرف زدید. شاید مهم‌ترین پستی که داشتیم به زمان هاشمی‌طبا بر می‌گردد.
بحث بنده هم همین است. وقتی یکی مثل دنیا‌مالی می‌تواند در قایقرانی پست بین‌المللی بگیرد قطعا وقتی وزیر شود هم می‌تواند این تعاملات را ادامه دهد. ما در سال‌های قبل در این زمینه ضعیف عمل کرده‌ایم و بهتر است بگویم اصلا کاری نکرده‌ایم.یک زمانی سید‌مصطفی هاشمی‌طباعضو مهمی درکمیته ملی المپیک بود و در مسابقات بهترین جایگاه رابرای اودرنظرمی‌گرفتند.همان سال‌ها چند نفر از ایرانی‌ها در آسیا دبیر بودند اما حالا چه؟ ما اینجا فقط برای خودمان مدیریت و ورزش نمی‌کنیم. باید راه و روش را بلد باشیم و دیپلماسی ورزش را پیش بگیریم. باید کسی در راس باشد که تعامل با مدیران خارجی را بلد باشد. 
 
پس باید به وزیر شدن دنیامالی خوشبین باشیم.
امیدوارم. رزومه،عملکرد،تحصیلات و...همه چیزایده‌آل است.فقط همان‌طورکه گفتم باید تعامل با خارجی‌ها بیشتر شود.این اتفاق باعث پیشرفت خودماهم می‌شود.باید کرسی‌هایی که سال‌ها قبل داشتیم رادوباره به دست بیاوریم واین اتفاق فقط از راه تعامل به دست می‌آید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها