۴ مانع بازدارنده رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

۴ مانع بازدارنده رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان

سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد

احتمال حمله گسترده به لبنان چقدر جدی است؟

شرایط منطقه‌ای، بین‌المللی و وضعیت داخلی آمریکا به گونه‌ای نیست که رژیم صهیونیستی بتواند بدون موافقت مقامات ارشد آمریکا دست به حمله‌ای گسترده به لبنان بزند. اما احتمال حملات نقطه‌ای به مناطق مختلف لبنان توسط هواپیما‌های رژیم صهیونیستی وجود دارد. 
شرایط منطقه‌ای، بین‌المللی و وضعیت داخلی آمریکا به گونه‌ای نیست که رژیم صهیونیستی بتواند بدون موافقت مقامات ارشد آمریکا دست به حمله‌ای گسترده به لبنان بزند. اما احتمال حملات نقطه‌ای به مناطق مختلف لبنان توسط هواپیما‌های رژیم صهیونیستی وجود دارد. 
کد خبر: ۱۴۶۶۶۴۹
نویسنده سید رضا صدرالحسینی | تحلیلگر مسائل منطقه

در ساعات اخیر حجم قابل توجهی از رسانه‌های منطقه‌ای اخبار و مطالبی را در خصوص حمله سنگین و سراسری رژیم صهیونیستی به لبنان منتشر کرده‌اند. در این مورد باید به چند نکته توجه داشت. برای نمونه بخش قابل توجهی از سفر بنیامین نتانیاهو به آمریکا برای دریافت مجوز حمله به لبنان بود. اما هیچ یک از مقامات رسمی آمریکا در این خصوص اظهار نظر مستقیمی نکرده و حتی برخی نظر منفی خود را اعلام و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی و آتش‌بس با مقاومت فلسطین شده‌اند. 

این در حالی است که نتانیاهو برای تداوم جنگ و انحراف افکار عمومی از جنایات و نسل کشی در غزه نیازمند بهانه‌ای است که به نظر می‌رسد موضوع شهادت کودکان در بلندی‌های جولان که در واقع هیچ ارتباطی نیز با سرزمین‌های اشغالی ندارد جزو موضوعات و مسائلی است که می‌تواند برای نتانیاهو بهانه‌ای برای تداوم جنگ و ادامه کشتار باشد.

در واقع منطقه مجدل‌شمس که در بلندی‌های جولان و در خاک سوریه اشغالی واقع شده است، هیچ ارتباط رسمی با سرزمین‌های اشغالی ندارد و حتی افراد ساکن در این منطقه خود را ساکنان رژیم صهیونیستی نمی‌دانند. اما رژیم صهیونیستی با توجه به عدم آگاهی عمومی از این مساله تلاش می‌کند تا شاید بتواند افکار عمومی جهان را از قتل عام و نسل کشی غزه کمی و برای مدتی محدود منحرف کند؛ بنابراین باید به این نکته توجه داشت که رژیم صهیونیستی برای حمله به لبنان با موانعی روبرو است که یکی از آن‌ها مشکلات عدیده سیاسی، نظامی، اجتماعی و اقتصادی داخلی در سرزمین‌های اشغالی است. علاوه بر این می‌توان به توانمندی‌های اعلام شده و مطرح نشده مقاومت لبنان نیز اشاره کرد. به عبارت دیگر آمادگی ارتش لبنان، ارتش ملی یمن، عملیات‌های مشترک عراق و یمن و همچنین تهدیدات جبهه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی در صورت جنگ از عواملی است که امکان جنگی سراسری و گسترده علیه لبنان را منتفی می‌کند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد موضوع گرم شدن بحث احتمال حمله به لبنان در رسانه‌های منطقه‌ای بر اساس اطلاعات غلط داده شده از سوی سرویس‌های اطلاعاتی و رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در منطقه بوده است؛ بنابراین لازم به یادآوری است که این روزها شرایط منطقه‌ای، بین‌المللی و وضعیت داخلی آمریکا به گونه‌ای نیست که رژیم صهیونیستی بتواند بدون موافقت مقامات ارشد آمریکا دست به این عملیات بزند. ضمن اینکه شرایط داخلی رژیم صهیونیستی نیز با توجه به آمادگی‌های جبهه مقاومت از عواملی است که سبب شده کابینه جنگی نتانیاهو نتواند به راحتی موضوعی به نام حمله سراسری و گسترده به لبنان را مورد تایید قرار دهد. البته لازم به یادآوری است که احتمال حملات نقطه‌ای به مناطق مختلف لبنان توسط هواپیما‌های رژیم صهیونیستی وجود دارد. اما احتمال حمله گسترده به لبنان و بیروت در حال حاضر منتفی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها