اهمیت تبیین قیام عاشورا 
در یادداشتی اختصاصی برای جام‌جم‌آنلاین مطرح شد

اهمیت تبیین قیام عاشورا 

در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد

غلبه بر مشکلات کشور با فرهنگ عاشورایی

برای گسترش و تداوم فرهنگ تاسوعا و عاشورا باید تلاش کرد، زیرا از این طریق می‌توان به بسیاری از مشکلات کشور غلبه کرد، فراموش نکنیم که یکی از دلایل پیروزی ما در جنگ تحمیلی فرهنگ عاشورایی ما بود.
برای گسترش و تداوم فرهنگ تاسوعا و عاشورا باید تلاش کرد، زیرا از این طریق می‌توان به بسیاری از مشکلات کشور غلبه کرد، فراموش نکنیم که یکی از دلایل پیروزی ما در جنگ تحمیلی فرهنگ عاشورایی ما بود.
کد خبر: ۱۴۶۴۷۵۹
نویسنده   ولی الله بیاتی | سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور

فرهنگ تاسوعا و عاشورا با خون و پوست مردم کشورمان عجین شده است و عزاداری برای شهدای کربلا حرکت فرهنگی ماندگاری محسوب می‌شود، چراکه شاهد هستیم در این ایام پیر و جوان برای امام حسین (ع) و یارانش عزاداری می‌کنند. این مهم برای ما امتیازی است که بسیاری از ادیان دیگر از آن برخوردار نیستند.

لازم به یادآوری است که ارائه آمار از سوی برخی مسئولان نیز تایید می‌کند که ایام محرم فرصتی است که می‌توان از آن برای پیشبرد اهداف کشور بهره برد، برای نمونه در این ایام آمار جرایم نیز کاهش پیدا می‌کند و این نشان می‌دهد که مردم ما ارادت ویژه‌ای به امام حسین (ع) دارند.

بنابراین در این فضا باید به کار فرهنگی پرداخت. البته برنامه‌های فرهنگی باید مبتنی بر دستورات اسلام باشد، زیرا دین ما هیچ وقت به دنبال ایجاد تنش در جامعه نبوده و همواره آرامش و فراهم کردن فضا تفکر تاکید کرده است. به همین دلیل نباید مجالس عزاداری را به محلی برای بحث‌های سیاسی بدل کرد در واقع باید شرایط حضور همه اعضای جامعه را برای حضور در این مجالس فراهم کنیم.

این در حالی است که دشمنان ما همواره برای کمرنگ کردن فرهنگ تاسوعا و عاشورا تلاش می‌کنند. اما تلاش‌های آن‌ها تاکنون راه به جایی نبرده است، زیرا هر روز جوانان بیشتری در مراسم عزاداری امام حسین (ع) حضور پیدا می‌کنند. به همین دلیل می‌توان گفت نهضت امام حسین (ع) تاریخ مصرف ندارد و همیشگی است، چراکه در صحرای کربلا از طفل شش ماهه تا مردان کهنسال شهید شدند، باید تاکید کرد که آن‌ها به دنبال شهرت و مقام نبودند بلکه تلاش می‌کردند تا انسانیت و دین را به مردم همه دوران‌ها منتقل کنند. به همین دلیل باید قدر جوانانی را دانست که در مراسم عزاداری امام حسین (ع) حاضر می‌شوند.

 علاوه بر این باید برای گسترش و تداوم فرهنگ تاسوعا و عاشورا نیز تلاش کرد، زیرا از این طریق می‌توان به بسیاری از مشکلات کشور غلبه کرد، فراموش نکنیم که یکی از دلایل پیروزی ما در جنگ تحمیلی فرهنگ عاشورایی ما بود. به همین دلیل باید برای تداوم این فرهنگ اقدامات لازم را انجام داد. برای نمونه نباید این مهم را به ایام محرم محدود کرد، زیرا با استفاده از ظرفیت هنر‌های مختلف مانند تعزیه خوانی می‌توان این فرهنگ را تمام طول سال در جامعه پررنگ نگه داشت.

 این در حالی است که امسال شاهد برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کشور نیز بودیم که با مشارکت مردم به خوبی به سرانجام رسید. به عبارت دیگر در آستانه آغاز فعالیت دولت چهاردهم قرار داریم. به همین دلیل نیاز است که در کشور شاهد همدلی و همراهی مردم، دولت، مجلس و دستگاه قضا باشیم، چراکه با تعامل مناسب می‌توان قدم‌های خوبی برای پیشرفت کشور برداشت. در واقع این روز‌ها باید بحث‌های جناحی و انتخابات را فراموش کرد و با دعوت از مردم و مسئولان به یکپارچگی و همدلی برای رفع مشکلات کشور اقدام کرد و با تاسی به شهدای کربلا از شرایط بحرانی خارج شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها