واکنش حماس و گروه های فلسطینی به هتک حرمت بن گویر به مسجد الاقصی

حماس و گروه های فلسطینی به هتک حرمت بن گویر به مسجد الاقصی واکنش نشان و آنرا اقدامی تحریک آمیز دانستند.
کد خبر: ۱۴۶۸۷۳۸

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الجزیره، یورش ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی و شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی به مناسبت به اصطلاح سالروز تخریب معبد کذایی واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشته است.

جنبش حماس در این باره اعلام کرد: تعرض دو وزیر تندرو اسرائیلی و هزاران شهرک‌ نشین صهیونیست به مسجد الاقصی موجب جریحه‌دار شدن احساسات مسلمانان شده است.

این جنبش تاکید کرد که ملت و مقاومت فلسطین هرگز اجازه نخواهند داد طرح‌های شوم و جنایتکارانه دشمن صهیونیستی در قدس و مسجد الاقصی به اجرا گذاشته شود.

حماس بیان کرد: تکرار حملات شهرک نشینان به مسجدالاقصی واقعیت جدیدی ایجاد نخواهد کرد و موجب یهودی سازی آن نخواهد شد. خط مشی کابینه افراصی صهیونیستها و اعضای آن به عنوان جنایتکاران جنگی موضع قاطع بین المللی برای بازدارندگی و بازخواست آن را طلب می کند.

حماس در بیانیه خود تاکید کرد: ملت و مقاومت و جوانان ما اجازه پیاده شدن هیچ طرح جنایتکارانه ای را در قبال قدس و مسجدالاقصی نخواهند داد. ما از سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب می خواهیم که تحرک جدی برای توقف این اقدامات صهیونیستها علیه مسجدالاقصی به عمل آورند.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز اعلام کرد که تعرض صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی زمینه را برای سیطره کامل دشمن بر قدس و مقدسات آن فراهم می‌کند.

کمیته‌های مقاومت در فلسطین هم تعرض شهرک‌نشینان و در راس آن‌ها بن گویر به مسجد الاقصی را تشدید جنگ دینی علیه ملت فلسطین خواند و خواستار پاسخ قاطع دلاورمردان مقاومت به آن شد.

هیئت‌های اسلامی قدس نیز به شدت تشدید تجاوزات اشغالگران به مسجد مبارک الاقصی را محکوم کرد.

شیخ عکرمه صبری خطیب مسجد الاقصی نیز گفت: برگزاری مناسک تلمودی در مسجد الاقصی و برافراشتن پرچم رژیم اشغالگر در این مسجد به معنی زیر پا گذاشتن همه خطوط قرمز است.

همچنین جنبش جهاد اسلامی نیز بیان کرد که تعرض صهیونیست‌ های افراطی به مسجد الاقصی ثابت کرد که طرح‌های دشمن برای یهودی‌سازی مسجد الاقصی ادامه دارد.

این جنبش افزود که ادامه سکوت بین‌المللی در قبال جنایات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به منزله حمایت کامل از این جنایات است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها