تنفیذ در فضای وفاق

گرمای بی‌سابقه تهران درساعت۸:۳۰صبح چندان آزاردهنده نیست اماپرشدن حدود ۷۰ درصد ازحسینیه امام خمینی(ره)،آن‌هم دراین ساعت وباحضور مقامات ومهمانان،نوید تنفیذی گرمابخش رابه دولت‌جدیدی می‌دهدکه رئیس آن قراراست باحکم‌رهبری منصوب‌شود.
کد خبر: ۱۴۶۶۵۴۰
نویسنده زهرا چیذری / دبیرگروه جامعه
 
حضور مقامات لشکری و کشوری،‌ جمعی از خانواده‌های شهدا،‌ نمایندگان قشرها و صنوف مختلف و سفیران مقیم که آرام در جاهای خود می نشینند، از مراسمی بزرگی حکایت دارد. ترکیب حضور شخصیت‌های مختلف سیاسی از جریان‌های مختلف در کنار هم‌،‌ شوخی‌ها و گعده‌های آنان پیش از آغاز مراسم،‌ گوشه‌ای است از وفاق که این روزها همه از اهمیت آن سخن به میان می‌آورند.
به ساعت ۱۰که نزدیک می‌شویم، روسای قوه قضاییه، ‌مقننه، سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری و رئیس‌جمهور منتخب که خرق عادت کرده و کت‌وشلوار به تن دارد، در جایگاه مسئولان و کنار صندلی تهیه‌شده برای رهبری می‌نشینند و مسعود پزشکیان در کنار عکس شهید جمهور،‌ شهید خدمت،‌ آیت‌ا... رئیسی. و چه سخت این عکس دل‌ها را به درد می‌آورد و اشک‌ها را به چشمان ما روان. مگر می‌شودازشهیدجمهور گفت وازجای خالی‌اش،اماازشهید حسین امیرعبداللهیان ودلتنگی برای این دیپلمات سرافرازجبهه مقاومت نه.صدای صلوات که بلندمی‌شود ومهمانان از جای خود برمی‌خیزند، یعنی این‌که حضرت آقا در حسینیه حضور یافته‌اند و عقربه‌های ساعت نیز عدد۱۰را نشانه رفته‌اند.مراسم با سخنرانی احمد وحیدی، وزیر کشور و با گزارشی از برگزاری انتخابات آغاز شد؛ انتخاباتی که در سلامت‌ترین شکل ممکن و با مشارکت خوب مردم حماسه‌ای دیگر را رقم زد. پس از سخنان وزیر کشور و قدردانی وی از همراهی وهمکاری همه دستگاه‌ها ومشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام محمد محمدی گلپایگانی، مسئول دفتر مقام معظم رهبری برای قرائت حکم تنفیذ پشت تریبون قرار گرفت. 
دربخشی از حکم تنفیذ با تاکید بر این‌که چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، پس از دوره‌ ناتمام‌مانده‌ رئیس‌جمهور فقید شهید، یکی از افتخارات ملت ایران و نشانه‌ استقرار نظام پایدار اسلامی و حاکی از عقلانیت و متانت فضای سیاسی کشور است،‌ این‌گونه آمده است: «اکنون اینجانب با تشکر از همه‌ کسانی که درخلق این افتخار نقش آفریده‌اند، به پیروی از ملت بزرگ، رأی آنان به شخصیت فرزانه و صادق‌ و مردمی ودانشمند جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را تنفیذ و ایشان را به ریاست‌جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم. و با دعا و آرزوی صمیمانه برای موفقیت ایشان، یادآوری می‌کنم که رأی ملت و تنفیذ اینجانب تا هر زمان که مشی همیشگی ایشان در پیمودن صراط مستقیم اسلام و انقلاب برقرار باشد، ادامه خواهد داشت.»
پس از قرائت حکم تنفیذ، مسعود پزشکیان  متن سخنرانی‌اش را قرائت کرد. آقای رئیس‌جمهور همچون دوران انتخابات و مناظره‌ها در بخش‌هایی از سخنانش از آیات قرآن و متن نهج‌البلاغه استفاده کرد.پزشکیان کلامش را با آیه «رب اشرح لی صدری و یسرلی امری» ‌آغاز و با«رب ادخلنی مدخل الصدق و اخرجنی مخرج الصدق» به پایان رساند که با «احسنت» حاضران در جلسه همراه بود. پس از این بود که رهبر معظم انقلاب با بیان این‌که روز تنفیذ آخرین برگ از کتاب قطور و پرمضمونی است که ملت عزیز ایران و دست‌اندرکاران به وسیله این انتخابات تدوین کردند و در قفسه افتخارات کشور ایران ماندگار شد. بیانات رئیس‌جمهور منتخب را متقن،عمیق و حاکی از باور به معنای حقیقی مردم‌سالاری دینی دانستندوابرازامیدواری کردندخداوندوهمه مسئولان به رئیس‌جمهور منتخب کمک کنند تا بتواند برنامه‌هایش را اجرایی کند. دیروز اما در حالی حسینیه امام خمینی(ره) را ترک کردیم که در یادمان ماند پیمان و تعهد رئیس‌جمهور جدید را که با نگاه به حضرت آقا از قول‌های خود برای حل مشکلات مردم سخن گفت و از لزوم حمایت‌های همیشگی ایشان برای موفقیت. حضرت آقا که منش‌شان روشن است، همیشه پای کار همه دولت ها بوده‌اند،‌ اما ما دعای خیرمان را بدرقه راه رئیس‌جمهور جدید کردیم که برای وفاق و همدلی سخت می‌کوشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها